AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.058

Min BMW 525IA Touring

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hej,

Det var ett tag sedan man var aktiv här på forumet. Efter att ha sålt min Z3 Coupe så har det blivit husköp och i dagarna väntas det en liten en. Jag insåg ganska snart att våran 1-serie inte kommer att räcka som familje bil och jag tyckte 323:an som jag hade var lite väl gammal. Så det gick som det gick, har länge spanat in E61:orna och tycker det är en jädra fin bil designmässigt. Så när det häromdagen dök upp en fin 525:a med den utrustning som jag ville ha(nästan) men i relation till priset så var det bara att åka och hämta den :). Visst det hade varit fin med M-paket men samtidigt så gillar jag den lite sobrare sidan som denna bilen visar upp sig på :)))

Lite om bilen:

Svart Metallic
Avtagbart drag
Utökad klima
Farthållare
Beiget läder
Komfortstolar (hel elektriska med minne på båda sidor)
Automat
Xenon
Adaptiva strålkastare
Uppvärmt baksäte (kanske är standard på E60?)
PDC fram & bak
Regnsensor
Adaptiv styrning

Gått som tjänstebil i två år på Berends textiler sen köpte VD:n loss den till sin fru som kört den i 4 år.

Hoppas den ger mig många härliga mil.

Mvh
Kristoffer

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Den kommer säkert att skänka dig många sköna mil
Det enda jag kan tycka är att min iaf dricker lite mycket annars är det en kanon bil
Ps. ingen ser om där är M paket i 200 :-)

Ha deT
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Ha ha ha nä precis man hinner väl inte märka det då :)))

Jo lite törstig är den nog, men tror inte det skiljer sig massor från den 323 touring jag hade innan eller Z3 Coupen och denna bilen känns betydligt större. Ligger på 1,02/milen just nu men tror den går ner lite. Kör mycket motorväg med den.

Hört att idriven ska vara klyddig men jag tycker den är skitenkel att navigera i. Inga problem alls att navigera i menyer osv.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jo lite kladdigt är det från början sen använder man inte den mer då löser det sig själv.
Bensin förbrukningen har nog mycket att göra med att det är automat

Ha deT
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Har nu haft bilen några dagar och måste säga att jag blir mer och mer kär för varje dag som går. Sån otroligt skön bil att köra.

Helt klart värd varenda krona.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.