|
|
|
|---|---|
|
Jag har en sliten m-ratt i min 528i -98 som jag tänkt byta ut mot en finare begagnad. Undrar om det bara är airbagen som dom gjorde om 03/99 eller om infästnignen, splines osv är annorlunda. Tänkte isåfall flytta över airbagen från min. Mycket tacksam för svar! Mvh Markus | |
|
Airbagen byggdes om redan i mars 99 och sen har jag inte blitt klok på om dem ändrat nått mer men vad jag förstått så ska alla rattar ha samma splines. |
|
|
Nä, inte jag heller :) Är ju en djungel detta ! Det man undrar är ju om släpringen och hur det ser ut med den årsmodellerna emellan. Finns nämligen betydligt fler "nyare" rattar på tex bildelsbasen osv. Är inte så sugen på att köpa nytt då den ligger på ca 4600:- från BMW. Någon annan? Mvh Markus |
|
|
Jag har hittat rattar på e-bay som är nya för 1300kr plus frakt men har dock inte vågat köpa nån ännu... Har den vanliga 4 ekrade multi ratten i min och ska byta till M ratt. har införskaffat en ratt från 97 för o ta airbag o el från men själva ratten är hål i så den är kass så jag ska ha tag i en ratt utan allt jag med... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.