AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.184

bmw 325 elhissknapp lyser konstant, rätt?

pr
61
prose
528iA -97
Hej,

Köpt mig en 325 idag, märkte nu när jag parkerade att knappen för elhissarna lyser fastän jag stängt av och låst bilen.. och verkar inte slockna heller!

Ska det vara så?

tack.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Slocknar efter en stund. :)
"B
28
"Budda"
320i Coupé -96
Lyser den när du kommer till bilen efter att den stått länge?
Gör den inte det är förmodligen allt som det ska.
(Kan iofs inte BMW så bra, men kan tänka mig att de slocknar 10-30s efter att du lämnat bilen)

/Budda
pr
61
prose
528iA -97
lyste då fortfarande i morse när jag for iväg! Men bilen gick igång.. kanske bara är så, tar nog inte så mycket ström..
La
15
Lasse C
325 i Coupe´ -92
Kanske det är olika på modell men på min coupe' så slocknar det direkt när jag vrider av tändningen men som du säger, kan inte tänka mej att det är någon stor strömförbrukare.

Lasse
c4
79
c418krk
430d Gran Coupe -15
Är det inte så att knappen är "aktiv" en viss tid efter att du stängt av tändningen? Så att du ska kunna hissa upp/ner rutan utan att slå på tändningen igen.

// Christopher
"B
28
"Budda"
320i Coupé -96
Det var det jag var lite inne på.
Ofta tills man öppnat, eller t.o.m. öppnat eller stängt förardörren.
Kanske lyser den när du kommer till bilen för att den aktiveras när du låser upp, eller, om du har keyless, närmar dig bilen?
Svaret borde ju finnas i instruktionsboken?

/Budda
pr
61
prose
528iA -97
Verkar aldrig slockna, som sagt så lyser det fortfarande på morgon..

Elhissen på passagerarsidan har varit urkopplad för den fungerade dåligt mekaniskt, men igår så öppnade jag upp och rengjode, smorde om och fick igång den bra.

Men däremot i morse när jag skulle iväg till jobbet så var bilen död, vet inte om jag kanske hade glömt lyset på (minns inte), eller om det har blivit dåligt eftersom jag höll på hissa rutan upp och ner flera gånger utan att ha igång bilen nånting.

Har den iaf på laddning nu, är bara på lunch nu men ska mäta upp batteriet när jag slutat jobbet. Kolla hur mycket tjuvström knapparna tar! någon som vet vad bilen max borde ta avstängd? Har läst allt från 20mA till 100mA.

Tack på förhand!
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Tittar du innan du låser upp bilen?
pr
61
prose
528iA -97
Ja självklart!

Kopplat ur passagerarhissen nu under natten nu, ska ner och se om jag har nå ström kvar nu.

Sen tänkte jag koppla in den under tiden jag jobbar, då ser jag ju ifall det är den som det är fel på..
Öppnade dock upp knappen och mätte och det verkade då inte ta nå ström där, däremot verkade som det var nå hemmagjort där under ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.