AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.637

Värdering E39 2001 samt förslag och ändringar

Hejsan!

Haft min 525 -01 till salu sedan juni utan att riktigt sälja den. I början förstod jag nog att priset var en smula högt men efter att först ha sänkt bilen till 68900 och nu till 66000 är det fortf. ingen som hör av sig. Under dessa 2 månader har jag haft en seriös person som ringt och tittat på bilen, i övrigt har det inte varit någon överhuvudtaget som ringt eller kollat på bilen, endast strömail.

Nu till min frågor; Är inte en relativt lågmilad E39 eftertraktad mer eller är det något speciellt med min (tänker på färgen och utrustningen)? Har ni förslag på hur jag kan förbättra min annons - fler bilder, mer/mindre info, prisjustering, mm? Vad värderas dessa bilar till nuförtiden och vart brukar slutpris landa på?

Länk

Länk

mvh

La
147
Lasse I
M3 3.2 Coupé -96
Priset känns rätt. Dock brukar inte jag uppskatta upplägget med två prislappar beroende på fälgval. Om bilen har 18tummare så sätt priset efter det.
Sen är färgen tyvärr ganska impopulär. Det är säkert en orsak till bristen på intresse.
Din bil verkar fin och välskött, och priset är inte helt off.
Av det är svårt att hitta köpare tror jag beror på två saker;
1. Färgen som är bland de minst populära på E39
2. Utrustningsnivån som är minst sagt låg. Flesta av dagens E39 spekulanter prioriterar utrustning högt. Skinn, sport eller komfortstolar, HiFi system är ofta minimikraven.

Sålde nyligen en 530iA M-sport som hade bra utrustning, färg och mycket välskött o dokumenterad. Dock 18' mil och import. Tog två månader att sälja och jag fick till slut 76'.

Mitt tips till dig vore att sänka priset till 59900 utan v-däck o 18 tummarna, då blir det nog lite fart på intresset. Lite roligare annonsbilder kan också förbättra dina möjligheter till försäljning.

Lycka till och meddela gärna hur det gick.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Ta bort wunderbaumen på bilderna. Avskräcker de flesta. (Förutom raggarna kanske..) Skämt åsido, finns inget mer avskräckande.

Bilen ser förövrigt riktigt fin ut. Synd den saknade skinn som värderas högt av många e39 köpare.
Den skulle ha funkat alldeles utmärkt till min syster + kille som letar lite lätt en E39, dock är Touring närmast krav eftersom den har snyggare linjer. Dem föedrar tyg framför läder och har inga stora krav på utrustning (kommer från en Suzuki Jimny) dock trycker jag på att DSC är ett krav. Så fortsätt annonsera, kan vara idé att låta en handlare sköta försäljningen då exempelvis syster och kille gillar enkelheten med handlare.

Personligen gillar jag Skiffergrün den är lite annorlunda, kanske är det efter Askens Skiffergröna närmast fullmatade Alpina D10 BiTurbo Touring.

Stephan

Visa användare
27
tomrob
528i -00
Jag var i en liknande situation tidigare i somras. Hände i princip ingenting. Sen gjorde jag som Stephan antydde, jag tog hjälp av en handlare och vips så var den såld. Och jag fick precis vad jag ville ha. Fördelen var att dom erbjöd finansiering, dessutom lämnade dom garanti.
Lycka till, Tommy

/Tommy/

Min bil
Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Vad tar en handlare i provision? Vet att det kanske skiljer sig, men generellt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.