|
|
|
|---|---|
| Under "Inställningar" i iDrive finns "Klimat", där kan man bocka i "Aktivera kupéventilation". Då startar fläkten och panelen för klimatanläggningen tänds. Det finns även två timers att ställa in. Nån som vet vad detta ska vara bra för??? Finns inget i instruktionsboken om dessa inställningar. Hade man haft en dieselvärmare förstår jag funktionen, men nu??? | |
| Det är ventilation som du kan starta direkt eller via en timer. Det enda som händer, är att fläkten startar och suger in frisk luft i kupén. Har aldrig använt den på 6 år i E60.. | |
| Man kan ventilera ut värmen på sommaren innan man kliver in, men det tar på batteriet. | |
|
Jag måste medge att jag har brukat denna funktion ofta den här sommaren. Brukar slå på den om jag skall in på ett kortare ärende, och ska jag vara borta länge från bilen tex om jag skall spela golf. Då sätter jag den ena timern på 3,75h bort, och den andra på 4,25h bort. Den tar ju inte bort all värme, men ger ändå en relativt sval kupé. /Andreas. |
|
| Hmm, sval kupé...Kyls luften på något vis eller är det bara att luften strömmar genom kupén, för motorn måste väl vara på om A/C ska fungera??? | |
| En mycket bra standardfunktion anser jag! | |
|
OK, vad jag förstår så är det bara luft som strömmar igenom kupén, MEN hur länge går den??? Man ställer väl klockslaget när den ska starta, men när stannar den? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.