|
|
|
|---|---|
|
Hej Har läst igenom ett antal trådar angående automatlådor men hittar inget direkt som liknar mitt fel. Problemet är att den växlar inte upp till 5:an från 4:an. LÄgger jag över i man och kickar i 5:an går den i utan problem. Nej, oljan är inte bytt i lådan (24500 mil). Idag ärkte jag även när jag drog på 5:ans växel vid ca 3500 rpm att den rycker till och liksom tappar kraft. Ngn som upplevt dessa symptom? //Hans | |
|
byt olja i lådan. det är det första jag skulle gjort. du har inte problem med abs sensorna. dessa kan ge liknade störningar i lådan. schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
|
Har en givare som larmar lite då och då... Skall serva bilen snart och hade tänkt att läsa av felminnet då... Frågan är om fel på givare kan ge ryckandet.... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Skillnad i däcksdiamter på samma axel ger sådana här växelproblem och då väldigt liten skillnad speciellt på framaxeln. Har du dessutom fel på en ASC/ABS sensor så måste du fixa detta först för det ger samma fel, speciellt fram. Man får inte heller ha förstor skillnad på däcksslitaget mellan fram och bakaxel detta påverkar också ASC systemet och växellådan sekundärt. Det kan vara ASC som indikerar att den är utanför sin 5% limit just pga ovanstående. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Och kolla också lufttrycket för all del så det är lika, ger samma fel. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Samma däcksprofiler fram. Däcken köpta på samma gång. Skall dock kolla lufttrycken och även läsa av ABS- givaren. Börjar med detta innan oljebyte etc.. Tack för hjälpen //Hans |
|
|
fixa ditt givar problem först . jag hadde likadana symtom med min bil när abs givarna strulade fram.växlade inte till 5an fick växla manuelt. fick byta båda fram givarna. inga växelproblem efter bytena. schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
|
Tack för svaret. SKall fixa detta så fort som möjligt... Återkommer med svar om resultat. //Hans |
|
| Det var vänster givare fram som var kass. Nu växlar den som en dröm igen :-) | |
|
ja vad var det vi sa. :?) hade gott schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.