|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag och en kamrat var ut och provade balansera ett mynt på motorn på min 760 igår. Provade först med en 10 krona men det var lika svårt att balansera den på motorn som på köksbordet. Dvs det var bara att ställa dit den. Vi provade men en äldre silverfärgad 50 öring i stället. Vid första försöket så rullade den av de välvda kromade linjer som täcker motorn, och när vi ställde dit den andra gången och jag hämtade kameran så blev motorn varm och fläkten helt enkelt blåste omkull den, så min kompis satte handen över fläkten så att den inte skulle blåsa så mycket. och så här gick det: Länk | |
| Det visuella intrycket av balans och harmoni. Trevligt att se. | |
|
Världsklass! :-) Mvh Jocke W |
|
| Grymt :-) | |
|
Härligt att visualisera den silkesmjuka karaktären på en BMW V12. Här är resultatet av mitt "trick" tidigare iår: Länk /Stefan |
|
| He måste prova. | |
|
Tjusigt, V12:an har fin balans. Sexorna går likså balanserat. Att ställa ett mynt enl. Ottos film har jag inga problem att klara av. mvh/ Anders |
|
|
Jag tog och balanserade tolvan med en till tolva för jämnviktens skull, då har man inga mynt kvar att balansera med, de är redan investerade:) Mvh Asken |
|
|
R6: Länk V8: Länk mvh/ Anders |
|
| Detta måste jag prova på min Fiat. | |
|
Grymt! Beemoholist javisst! |
|
| Haha...lycka till o klara av samma "bedrift" med en S38:a*haha* | |
|
Vad man skall betänka är att vi placerade myntet på en välvd yta, det är svårt att ställa ett mynt på sådan yta även om det är på ett helt stilla bord. På många andra mynttricks filmer kan man se mynt som dansar omkring, är ställda mot två kanter eller ännu värre kilade mellan kanter på motorn. Nästa steg är att prova med lite varv. |
|
|
Det finns film på YouTube där en BMW V12 startas och stannas samtidigt som ett mynt står på kant. En prestation som jag förmodar är mycket svår med färre än 12cyl. En Lexus V8 som varvas till 5000varv/min med stående mynt finns också dokumenterat på YouTube. mvh/ Anders |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Inte en krusning :) Länk Askens Helrätt efter att jag bytt stift på denna då 8000 milare. Coral är Madeiras lokala Öl , vatten i glaset) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Pommac i glaset hade bättre matchat den gulnande motorplasten ;-) Skämt åsido, tjusigt värre. mvh/ Anders |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
AKN: insugningsrören är numera lackerat i rött. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hasso, Då föreslår jag rödvin i glaset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.