|
|
|
|---|---|
|
Nyligen inhandlat en Bmw 330d-06 som går bra men vill ha mer effekt och då återstår frågan trots lång tids luskande och läsande på nätet och på olika forum samt trimsäljares hemsidor om för o nackdelar om olika trimsätt,, box,chipp och mapp etc,etc,,,kluven i detta har någon erfarenhet tips,råd o rönn i detta? | |
|
vtech är riktigt duktiga på det där med att trimma dieslar. Inte sett något negativt om dom heller så det är vad jag rekomenderar. Länk |
|
|
Ja dom verkar vara det som du säger, ska ta reda på om man får behålla programenheten, framgår inte av deras hemsida, en del av deras konkurrenter har det som alt: kostar förstår då mer! |
|
|
Tolle, om du verkligen har luskat en längre tid har du säkert en hel del erfarenhet från denna site kring trim till din bil. Givetvis finns det alternativ med Vtech RTS som du behåller själv. Har det själv och det är perfekt när man ska lämna in bilen på service... |
|
|
Jo lite erfarenhet som jag läst mig till,, men som du o del andra här på forumet har ju en mer praktisk erfarenhet av det som har trimmet redan i era bilar *L*. Har uteslutit box ialfa: tror mer på Chiptrim, sen är dom som sagt rätt många firmor som säljer liknande produkter men priset kan ju skilja rätt mycket! Har mailat Vtech om denna fråga o kostnad! En fråga till Allroad!! Har du haft ditt trim i länge sen montaget? |
|
| Tror det är ca 3000 mil. Har väl kört 800 av dessa nere i Europa, mest i Tyskland så bilen har fått bekänna färg. Enda kruxet var när jag initialt hade en mapp som laddade på för låga varv = före lådan gjorde lock-up. Justering av det och sedan har det rullat på prima! | |
|
Oki! tackar för tipset, bra o veta! Bara te o trimma då *S* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.