AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.970

Diagnosverktyg (Z3)

Hallojs. Nybliven Z3 (-99) ägare och skriver mitt första inlägg, tja fråga egentligen. Min Airbag-lampa tändes ganska nyligen och det (efter att ha läst inlägg här bla) kan väl bero på bältessträckarna bland annat. Mitt spörsmål är om det finns diagnosverktyg att köpa för att själv läsa felkoder?
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Sök på kina interface här på forumet så får du upp många träffar...

Det funkar bra!

//Daniel
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Det finns en del verktyg för att återställa lampan. Oftast beror det på den lilla sensor som sitter under passagerarstolen. Den är lite känslig kan man säga. Carsoft är en av diagnostikvertygen som kan åtgärda det. Det finns en ganska så lång tråd här på AP som behandlar Carsoft.

Fö så tror jag BMW tar 500kr för att återställa lampan. Jag har nämligen samma problem som du men jag har inte fått tummen ur än och fixa det.

Mvh/Rolle
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Är nån av er i närheten av Borlänge så är ni välkomna hit så kan jag släcka lampan åt er.

//Daniel
Efter att ha snokat runt i forumet, så har jag hittat trådar om detta. Tack för tipsen. Här finns ju allt man behöver ju! Känner jag mig själv rätt så tar jag nog inte tag i detta förrns till våren.. Alternativt en sväng till Borlänge!
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Tack för erbjundandet toksmurfen men det är en bit att åka och just nu har jag inte vägarna förbi.

Mvh/Rolle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.