AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.897

Ställa av bilen för att byta försäkringsbolag?

F1
107
F114
M635csi -84
Jag ställde på en bil förra veckan och hade bytt bolag, trodde jag... Nu fick jag faktura från både mitt nya och gamla försäkringsbolag. Det gamla bolaget vill inte avsluta försäkringen. Kan man forfarande ställa av bilen någon dag mitt i månaden och ställa på den igen?

Mvh/T
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Om du ställer av bilen en dag så måste du även ringa försäkringsbolaget och säga upp garageförsäkringen som automatiskt "inträder" när bilen är avställd. Sen är det fritt fram att beställa en ny försäkring på det nya försäkringsbolaget. Detta förfarandet funkar, jag har gjort det ett flertal gånger.

Mats
BMW CS #5847
F1
107
F114
M635csi -84
Tack för svar. Jag ställde av i fredags och ställer på igen på tisdag. Jag ringer båda bolagen på måndag.

Thomas
BMW CS #4660
Det är bara att inte betala räkningen på det du bolag du vill avsluta så avslutas försäkringen.
F1
107
F114
M635csi -84
Det går inte att bara slänga räkningen för då går det till inkasso. Det gamla bolaget vägrade att släppa kravet.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja, jag försökte det med IF i våras, hade bilen helförsäkrad och ställde av den...när jag sen skulle byta bolag så vägrade de och dillade om att huvudförfallodagen gäller vid bolagsbyte oavsett om bilen är i trafik eller inte....

Så vill man byta bolag så får man göra ett ägarbyte inom familjen...:-)
Den går inte till inkasso. Det är bara bullshit. Ring och fråga själv.
F1
107
F114
M635csi -84
Jag ringer imorgon och svarar vad resultatet blev.
F1
107
F114
M635csi -84
Den gamla försäkringen är nu avslutad. Jag ska invänta brevet från Transportstyrelsen och meddela det nya bolaget innan jag ställer på den igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.