|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
kolla in denna olja, den finns på tyska ebay ... har rätt bmw nummer det är den som är beställd för under 50 kr litern Länk ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Okej, jag trodde det var Esso LT 71141 oljan som var så billig. Finns det något officiellt från BMW alt. ZF om att Pentosinoljan (enl. Pajalas inlägg) kan ersätta Esso LT 71141? mvh/ Anders |
|
|
på söndag ska vi göra ett oljebyte och använda just denna pentosin olja, jag får återkomma med rapport nästa vecka ... jag ser inget hinder för att använda den eftersom den är likvärdig bmws 83229407807 olja (som är esso LT 71141). ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Pentosin ATF1 & Esso LT 71141 ÄR samma olja !! nu är även tydligen Mobil samma olja . Detta är inget ovanligt utan vanligt förekommande i oljebranchen, Exxon Mobil ( aka Mobil ) som även äger Esso, tog fram oljan Lt 71141 i samarbete med ZF. Sedan har Pentosin köpt licensen för att tillverka samma olja. Titta på produktspecen( i sverige kallad kemikalieförteckning) som PAJALA bifogade, oljan säljs under två olika varumärken : Pentosin ATF1/ Esso LT71141....+ numera även uner namnet Mobil Lt71141........ Same shit different price :-) Enkelt eller??? |
|
|
jepp, lyssna på zrtman, oljebytet gjort idag på hans bil och den funkar klockrent, växlar som en dröm ;-) har ni lifetime olja i er låda och ska göra ett oljebyte, bara att gå in på ebay.de och handla. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Hej ! Är det någon som har olja till automaten Mobil Lt71141 eller esso LT 71141 så är jag intresserad av att köpa. |
|
|
Samma olja hos andra bilmerken Id nr. VW/Audi - G 052 162 A2 ESSO - LT 71141 VW TL 52 162 MB 236.11 JAGUAR JLM 202 38 PORSCHE 999.917.547.00 BMW 832 29 407 807 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.