AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.302

Byte från 4:3 till 16:9 problem

Cl
83
Classe840
540ia E39-97
Hej, har läst att man kan byta rakt av men min nya skärm 16:9 bara fladdrar men knapparna fungerar. Inga problem innan bytet med min 4:3. Jag har inte Navi utan endast tv-modulen. Jag vet att jag inte skulle få någon 16:9 bild men har läst att jag skulle få en 4:3 bild mitt i 16:9-skärmen.
Men det bara fladdrar. Någon som vet hur man gör. Bilen är en e39 -97.
Cl
83
Classe840
540ia E39-97
Tillägg: Bilden fladdrar i alla "mode" (TV, CD, Radio). Som jag ser det är skärmen kass. Har precis köpt den på ebay.de och de lovade att den var "top".
Cl
83
Classe840
540ia E39-97
Jag har hittat svaret.
Om man har en riktigt gammal version av tv-modul så måste man programmera om denna för att det ska funka eller köpa en nyare. Jag har beställt en hybrid (tv-modul) som tar både analoga och digitala tv-sändningar. Enligt säljaren behöver man inte byta någon antenn eller dyligt det går bra att köra på den gamla "analog-antennen". Detta gäller om man INTE har en Navi.

Har man navi (MK2-MK4) och uppdaterar till 16;9 kan man bara koppla förbi den gamla tv-modulen (som ändå inte funkar i Sverige). En adapter behövs som finns på Ebay.de, sök på "adapter TV BMW". Har man navi MK1 så är det lite mer kladd som jag inte kan. Jag tror att man måste ha minst Mk2 för att 16:9 ska fungera, men som sagt "jag tror". Hoppas detta kan hjälpa andra som vill uppdatera till 16:9.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.