AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
973

turbogrenrör

Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Var får man tag på det?
någon som säljer eller?

rodge dodge
Vänd upp & ner på ditt original 320 gren och kapa lite och svetsa sen dit en adapter, klart =)
Just ja. Nån avsättning för wg kan ju vara bra att komma ihåg att svetsa in oxå...
MIRRE75
De va som f-n ! Så enkelt??

Lite tips:
Prova att vända grenrörspackningen upp och ner och se
hur mycke du måste slipa & fräsa i hålen (toppen/grenröret).
Det ska fungera men kräver lite jobb!
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
jag gjorde så att jag skar ut en 10mm plåt som jag gjorde fasen i för annars blir det dåligt med tätyta för packningen kvar.

Hålen blundar drygt 5mm.

/Per
MIRRE75
Stämmer bra! :)
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
en fråga, varför kan man inte använda originalgrenrör dra ihop till ett rör och bara bygga en adapter till turbon? tar det för mycket plats eller?
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
går alldeles utmärkt det, för så har jag gjort.
ska ta en bild ocvh lägga ut sen.

/Per
Jag har också ett sånt grenrör byggt till 325 grenrör,
satte det på min 323-86 och tryckte med Garett T03.
Mycket roligt och enkelt.
Det är till salu med turbo.

HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD
ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
Hamann rules, hur mycket vill du ha och var finns grejjorna? //Martin
Jag har laser skurna plattot till detta. man anväder kat bilarnas "grenrör" vänder upp och ner blir kanon snabbt går det också
Helin, varför kat röret vad är det som skiljer?
det är väl gjutjärn i originalrören, går det att svetsa hur som helst?

HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD
ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD
Vet ej jag använde katgrenröret Nä men jag hade ju sånna så, har fått för mig att det är kortare. Bara första biten vänder det upp och ner så flänsen kommer uppåt. Sen är det bara att svetsa ihop 2st rör från gamla grenröret till motflänsen på turbo .flänsarna som jag har passar direkt på röret (Orginal).Tror att jag har en cad ritning nånstans. Turbon hannar åvan för eller i samma höjd som tändkablarna. Har man en större turbo flyttar man ut den i (E30) framför stötdämpar fästet (mellan fronplåten) Jag jhar tjuvkållat lite på Turbo centers "Racerbil" Grå:a e30:in
Jaha nu fattar jag. Visst går det att svetsa om gjutjärn grenröret med detta kräver special utrustning.
En polare har även svetsat om nåt rör med Mig svets med gott resultat. Ingen expert på material lära.
Men lättast är att göra ett nytt rör i tryckkärlsrör (finns en massa olika dimentioner o vinklar) el rostfria rör ( måste man hitta rätt sorts rör som inte spricker ska vara titanium (tror jag) legering dyra som fan..
Grusse
"helin" Kan du fixa plattor till mitt grenrör? Jag ska bygga ett helt nytt grenrör, så jag behöver avgasflänsarna som ligger mot toppen. Helst skulle alla sex sitta ihop i ett stycke, men det går ju i värsta fall med var och en för sig också. Motorn är en 325 M20 motor. Vad tar du för 6st flänsar?
*B
535
*Bumse*
324td -88
Man kan ju alltid svetsa ett eget.... ;)

Länk

Lätta inte på högerfoten!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.