AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.144

Varning för 525 D på Blocket

Ha
2
HanssonT
320d, 520d
Länk

Denna bil daterades för 19686 mil den 17 mars i tyskland, nu säljs den med 8800 mil på blocket.

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Alla varningsklockor ringer när man ser den annonsen, men har du något konkret bevis på att så är fallet?

Skriv gärna ut regnumret så blir det lättare att lägga till den på Hassos lista.
Ha
2
HanssonT
320d, 520d
Yes, har sett bilen och kollade med BMW. Reg nr. CMD 418.

16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad är det för klädsel? Har aldrig sett den kombon förut. Ser nästan eftermonterat ut.

-------
//Lövet
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Dessutom av årsmodell 07 inte 08

BMW CS #5139
Jag har sett denna färgkombo på en helt ny M5:a. Nice att man bor så nära denna säljare. Det skulle inte förvåna mig om säljaren ofta säger kompis.
Synd att farsan la ner sin firma..Coolt namn=) Länk
Haha bil & blommor det var coolt ju.
Dold (rättare sagt: ej monterad) registreringsskylt och inget namn förutom 525D..Särskrivningar och dålig stavning.. Nog ringer det varningsklockor alltid.. Och denna gång tydligen med rätta!
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Klädseln ser ut som Volvosäten, tvåfärgade.
Bra att man skriver vad man heter så man vet vem man ska söka "hej jag söker 525d, e han hemma"
Att folk verkligen orkar va så jävla oärliga och tror andra människor går på fyra ben och betar gräs. Hoppas han aldrig får sålt bilen.

"Riktiga män kör diesel"
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Finns ingen uppgift om regbesiktning, den har inte tagits i trafik = ägare 0.
Men den har redan två ägare, den första i Helsingborg tillika styresleledamot i Nikolas växthus, så det verkar vara "Blom o Fruktföreningens" nya nisch att Importera och skruva bilar.
1ägare 20100809
2ägare 20100811
Detta är ju det som är så lurigt att den blir ingen 1el 2 ägare reggad förrän bilen tas i trafik när man ska föröka luska ut vem som skruvat bilen, man brukar få ringa till TRpS och fråga vem som var reggad ägaren när den regbesiktades.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Bara att lägga till CMD418 till pärmen...
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen kommer dessvärre att säljas. Är det tillräckligt billigt så finns det alltid korkskallar som vill åka runt i en fin bil och tro att de gjort en kanonaffär. Miltalet syns ju inte när man visar bilen för polarna.

-------
//Lövet
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Fick besprotokollen, 2010-0-09 Regbes av oregistrerat forden och kontrollbes UA mätarställning 87074km i Falkenberg.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Vet inte om det varit uppe tidigare, men en tanke slog mig.

Varför inte skapa en klistrad tråd eller en flik med alla regnummer som avslöjats som skruvade bilar på forumet. Vore ju rätt lätt att skapa en lista i ordning och efter bilmodell. Skulle säkert hjälpa någon stackars själ att titta på listan innan man köper en bil för ex 225tkr och blir blåst på dryga 10 000 mil.

Because it’s on the Internet, it has to be true!
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

stockbroke: bra inlägg, kan man inte lägga in sitt namn och/eller måste dölja regnumret ringer alla varningsklockor även hos mig, bara att gå vidare i letandet om man nu söker denna typ av bil.

Mats
BMW CS #5847
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Håller med.(mest för att hålla med om något)
Har man samma namn som sin bil så har i alla fall jag slutat svara på dessa annonser.
Om man nu inte letar efter en Morgan förstås och säljaren råkar heta det.
Men den risken är iofs försumbar.................
Fast en gång träffade jag en tjej som hette Mercedes.....
Men hon hade bara en gammal Puch Maxi................f..n det var nog 25 år sedan.....

Mi
1
MikF
525dA -07
Ville bara tala om att jag numer är ägare till bilen den här tråden behandlar. Köpte den av bilhandlare som upplyste mig om mätarställningen men jag gjorde en egen bedömning av bilen och tyckte att skicket var så bra att jag vågade mig på en liten chansning.

Har precis haft inne den på service och översyn och trots milen så är bilen i mycket bra skick (ca 22.000 mil nu).

Det som är tråkigt är att det är så svårt att få fram servicehistorik från Tyskland samt att det inte på ett schysst sätt går att göra en återställning av mätarställningen när man en gång varit inne och fifflat med den. Har sett att forumet haft uppe de här frågorna många gånger.

Fr.o.m. mitt ägarskap kommer dock bilen ha servicebok och vårdas med kärlek så jag ser fram emot många mil till :)

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
jag antar att du fick den "snorbilligt".

Välkommen BTW!

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Precis, hoppas du fick den oförskämt billigt.
Du kanske ska ha bilen tills 40 000 så dår har det ju mindre betydelse ang servicebok osv då den inte är värd så mycket sedan iaf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.