|
|
|
|---|---|
|
Min bror har åkt till på långweekend till London, så jag är på väg till hans gata efter jobbet (kl. 00.30) för att hämta hans bil och ställa hemma hos mig. När jag kommer dit ser jag direkt att bilen är påkörd, ingen lapp skriven. Efter en snabb orientering så ser jag bromsspår ca 30-40 m efter krocken, och ca 15-20 m innan. Jag följer de sista bromsspåren som slutar uppe på mötande sidas trottoarkant, där ligger även större delen av en grön metallic E39 prefacelift spoiler. Skadad som man är ser man direkt att det är ifrån en E39 96-00. Polisen har naturligtvis inte tid att komma, även fast det gäller en smitningsolycka mitt inne i centrum där föraren av bromsspåren att döma måste hållit en hastighet kring 100kmh. Min tanke som kommer direkt, hur många grön metallic BMW E39 96-00 kan det rulla i Lund med omnejd? Kan man söka efter BMW 5-serie grön hos transportstyrelsen? | |
|
Trist men inte särskilt mycket att göra. Vad vinner du på att leta efter gröna e39, du kan ju inte bevisa vem det är som orsakat skadegörelsen. Även om du skulle lyckas knyta olyckan till rätt bil (vilket du kan glömma då polisen, som du själv nämner, inte bryr sig) så kan du aldrig bevisa vem som körde i det aktuella fallet. Trist men tyvärr funkar det så i Sverige! |
|
| Trist, men är det inte så att om man nu hittar bilen och dess ägare så är det ägaren som tecknat försäkringen som får stå för kostnaderna, eller har jag helt fel där. Det minsta polisen kunde hjälpa till med är ju att leta upp bilen i sin fina databas lär ju inte va för ansträngande vi betalar ju skatt i detta land. | |
|
Vem som körde spelar ingen roll för försäkringsbolaget om du hittar bilen. Det är alltid ägaren som är ansvarig, oavsett vem som kört. ------- //Lövet |
|
| Sant, försäkringen är ju kopplad till bilen men någon påföljd för förövaren lär itne ske. Ska hur som helst mycket till för att polisen ska engagera sig i denna typ av brott. Med 99% säkerhet (drygt) kommer dina eventuella insatser itne leda någonvart! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.