AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.263

Värdering 535d touring -06

D-
25
D-flex
Z4 3,0 -04
Som rubriken lyder...

Funderar på att sälja pärlan till förmån för en nyare X5:a -07 eller uppåt.

Den har det mesta i utrustningsväg.
11000 mil
Svensksåld
Ochippad
M-paket
Cosmos-svart
Navi-Pro
Panoramalucka
Komfortstolar
Drag
Dieselvärmare m. fjärr
Ja det mesta som jag önskade mig när jag köpte den..

Ngn i panelen som vågar sig på en kvalificerad gissning?
Undrar självklart om den kommer sjunka mkt i värde när nya F11 kommer ut (vilken man e sjukt sågen på men ack för dyr..) eller om den kommer stå sig i värde.

D-
25
D-flex
Z4 3,0 -04
Verkligen ingen som har ett hum om pris?
Har fått ett bud på 240.000 vilket jag tycker är lite lågt.

Uppskattar verkligen lite feedback.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Fick du 240 som inbyte eller av privatperson?

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Du har ju en helt fullutrustad bil och det känns som du borde få mera än 240 för den, kanske 260-270. Vad har du begärt? Finns den på Blocket? Skulle begära 269-279 utifrån vad jag ser ligger på Blocket idag. Alla bilar sjunker i pris och gamla femmorna kommer förstås "drabbas" ju fler F10/11 som kommer ut på vägarna, iom att många av dessa bytt bort eller sålt sina E60/61 men tror den kommer vara stabil i andrahandsvärde ännu. 535d är ju en populär vagn och du har ju jättebra spec på bilen dessutom.

Som alltid, bra bilder och en bra presentation är A och O för att få bilen såld, naturligtvis någorlunda rätt pris också.
D-
25
D-flex
Z4 3,0 -04
Hej.

Jag fick 240.000 av privatperson, en god väns bekant som redan sett bilen.
Den ligger inte ute på Blocket, än.
Skulle helst slippa alla dryga samtal och folk som bara vill provköra men då jag tycker 240.000 är för lågt så kanske det blir en Blocketannons iallafall, om jag inte behåller den ett tag till, är ju egentligen sjukt nöjd med den men en X5:a lockar..
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Med Känsla!!
Helt Fullutrustad??Långt ifrån!!!Du skämtar väl?
Saknas många options!det nödvändigaste för de flesta finns väl med
!tror inte att det finns nån BMW som är HELT FULLUTR!
Meningen full utr kan ju diskuteras om o om igen

Men visst 240 låter lite för lite..kanske 15-20 till....
Det e ju ingen *facelift*
tror de flesta anser att en BMW som har M.pkt, navi, panorama, komfortstolar, drag mm på en 06a anser den vara tämligen fullutrustad. Har den alla options torde jag kalla den MAXutrustad, löjligt märka ord så där....
Bi
3.797
Bianca

Alla options har den ju inte

löjligt ? ja det är det att kalla en bil för full/max utr när det är det långtifrån!!

"tror de flesta anser att en BMW som har M.pkt, navi, panorama, komfortstolar, drag mm på en 06a anser den vara tämligen fullutrustad."

Tror inte att de flesta håller med dig där!!Eller?
Bi
3.797
Bianca

Läste lite för snabbt där!!
Sorry:)

men vad e skillnaden på full vs max utrustad???
Bi
3.797
Bianca

Enligt min mening är den inte fullutr...(långtifrån)men däremot VÄLUTR!

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
En del skriver fullutrustad ja och en del skriver välutrustad.
Detta är ju mycket i betraktarens ögon.
Men håller "med känsla" att den är "fullutrustad". Varför en massa extra lulllull "att leka med".......Har aldrig förstått det.
Leka kan man väl göra vid Playstation i så fall.
Jag lovar att ni växer ifrån det!

Byta upp sig? Till vad då?
In
355
Inot
745iA -02
Jag skulle tro att det är där den hamnar.
Man kan ha denna som riktmärke: Länk

Fullt utrustad är nog lite fel i detta sammanhang. Något mera än standard skulle jag snarare kalla det

Jag skulle kanske gå ut med 260-265 på den.
Bi
3.797
Bianca

Den du länkar till Inot är en facelift!
skillnad som dag o natt!

Far min har en530IAM-06 och värre plastbil/playmobil får man leta efter...iom faceliften blir E60/61 en helt annan bil...
därför blir de en 07a för min del av storebror

Offtopic!
till våren blir de en m5.e60-07a silverstone facelift för min del...då kommer min *älskade pärla* ut till försäljning...Kanske även innan avställning nu i år

va tycker ni??! är min bil välutr,fullutr eller maxutr:)

Länk
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Inte ens dubbelglas i sidorutorna ju. Uselt. ;-)
fredde 7
bianca:absolut välutrustad, men de viktigaste detajerna saknas ju, som utökat skinn och alcantara innertak;)
In
355
Inot
745iA -02
Bianca:
Ja det är en facelift, ja det är skillnad som dag & natt.

Om vill ha 270-280 för en 06 med mera mil på mätare, ej lika rikligt utrustad, ja då är det inte dag och natt prismässigt anser _jag_

Vad jag menar är att det ligger ett mervärde i en nyare bil, och det påverkar givetvis priset på den äldre.

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag har 53 options på min 530 till ett listpris för utrustningen på c:a 300tkr. Likväl har jag inte bensinvärmare, aktiv farthållare eller M-sportpaket. Och inte någon individualutrustning utöver högblanka lister. Alltså inte fullutrustad eller maxutrustad. Finns det verkligen någon sådan bil?

Åter till ursprungsfrågan, så bör du kunna få mer än de 240 tkr som du är bjuden idag.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Mats: har du verkligen 53 extrautrustningsoptions? Jag tittade på www.schwacke.de och har svårt att få ihop så många olika som är valbara samtidigt. Det finns ju fler än 53 men man kan ju bara ha en typ av säte och en typ av ratt osv.

___
//Ulf
D-
25
D-flex
Z4 3,0 -04
Tack för alla era åsikter.

Ja jag tyckte nog åxå att jag borde kunna få mer än 240.000 som jag blev erbjuden.
Söker man på blocket på BMW 535 Touring sve* (svensksåld) och diesel under 13.000 mil -06 eller nyare, så hittar jag egentligen bara en med M-paket och den begär dom 289.000 för och har gått 12.200 mil, sen verkar den vara en -05:a för den har inte startknappen som väl kom på -06:an om jag inte minns fel..

Jag gör väl ett försök att lägga ut den på Blocket så får vi se om jag får ngt bra gensvar.

//D-flex

D-
25
D-flex
Z4 3,0 -04
Bara för jag skrev att jag inte hittade ngn under 289´så gjorde jag precis det :-(

Länk

Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Har också funderingar på att sälja min 535dT. -06:a med 6800mil.

Silver-grå
kastanjeskinn
Alupaneler
M-ratt
Aktivstyrning
Panoramatak
Hi-Fi
Drag
Belysningspaket
Komfortstolar
Komfortpaket
Xenon
Fart-h
PDC
Mugghållare
ISO-FIX
124-fälgar
Induvidualrutor bak/sidor
El-baklucka
Vinterhjul på original 138-fälgarna

Det är gamla motorn, men med "startknapp".

Kollade på Blocket men hittade inte mycket och KVD verkar inte ha riktigt koll på denna modell. Har inte heller fått något bud från BMW.

Så, vad kan man tänkas får ut för en sådan här kärra?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.