AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.948

Köp av Sportbil

Hej!

Nu hade jag tänkt införskaffa min första bil.

Helt ärligt, jag letar efter en penisförlängare.

Prisklassen ligger mellan 50-120k kronor. Krav på bilen, inte äldre än 1999 (folk kommer klaga på att den e gammal), under 10k(pappa blir skeptisk, gått för långt) mil samt att modellen är Cab(måste ju kunna fladdra håret.). Gärna 4-sitsig men med 2 riktigt små säten bak (där polarna kan få trängas, o nice brud i framsätet såklart)

Gärna relativt bränslesnål samt billig försäkring. Om entusiast är möjligt så stort +.

Jag har försökt leta runt bland många olika modeller och se vad jag kan få för pengarna.

Mina ledande förslag är:

Toyota MR2 -00 och upp. Finns riktigt fina med bodykit för 50-120k, lättviktare men med liten motor, 2-sitsig, ovanlig modell vilket är bra vid prestanda diskussioner.

Mitsu Eclipse Spyder -00 och upp. Samma här, lite större motor men tyngre. 4-sitsig. Vet inte hur vanlig den är, men den ser cool ut.

MG TF - 00 vet inte så mycke om dem, rätt nice.. Cool modell som inte många vet mycke om, + när man ska skryta.

BMW z3 rätt nice.. Hyffsat slö i HK/KG

Audi TT samma här, 4 sitsig (bra trängselsäten) ser rätt töntig ut ibland och ibland är den toksnygg.

Jag vill inte mecka med bilen, vill mest ha den för att njuta lixom.

Tack på förhand!
vet inte vilka audi tt du sett men dem är inte 4-sytsiga som cab.. köp en 3-serie cab c70 cab eller 9-3 cab.. de flesta bilarna du beskriver är 2-sitsiga medns mian tre alternativ är 4sytsiga och normalstora personer får relativt gott om plats bak..förstår inte riktigt varför det är så viktigt att skryta och speciellt med en bil som kostar 50-120 tusen kronor då en ny v70 idag kostar 300 0000 och är sveriges vanligaste bil
Förslag: Opel Speedster Länk

Mycket rolig bil som uppfyller alla dina kriterier förutom att den är strikt tvåsitsig.

Har själv varit (ev. är fortfarande) spekulant på en sådan.

Mvh Johan
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
".förstår inte riktigt varför det är så viktigt att skryta och speciellt med en bil som kostar 50-120 tusen kronor då en ny v70 idag kostar 300 0000 och är sveriges vanligaste bil" hahaha
Tack för era svar!

Saab, C70 o 3-serien var inget som föll mig i smaken.

Där emot Opel Speedster var helgrym! Love it!

Vad har ni att säga om Mazda Miata?
Och hur är det att köra cab-bilar i vinter? Funkar det?
Miata, kul bil men med tanke på din image bör du tänka att bilen ibland utpekas som frisörbil. ;-)

mvh/ Anders
Samma med TTn var den inte car of the year flera år i rad bland frisörer? ;)
He he! Bra Anders, du förstår hur jag vill ha det! :)

Well, väldigt intresserad av Opel Speedster.
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Denna är ball: Länk
Går säkert att pruta ner nu till hösten=)
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
spacco: ball - ja, bränslesnål - NOPE :D

bästa bilen vore väl en z3 2.8 med 193hk vilket är riktigt bra eller en porsche boxster..
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Tänkte oxå föreslå en Z3 eller Boxter, dom är nog dom bättre bilarna men är säkert inte så rolig försäkring. Personligen så tycker jag att en sportbil har tak.

Is
468
Ismo
735iA -87
Samma här, sportbilar har tak
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Köp en Smart Brabus, antingen cab eller Roadster.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Man får ingen boxster för 120k och absolut inte en vettig bil för under 240k och man bör undvika tidiga och även den trötta 2,5an.
Mitt råd med dom små pngarna köp en klassisk sportbil. I stället för att visa du inte har råd kan du köra med att du älskar just den modellen ;)
Miatan är en jäkligt trevlig bil med den har ingen maskin...sen att det är en damfrisörsbil...nje! Men den funkar enligt toyota standard och har väldigt fin väghållning std!
Mgf..no way rent skit!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Vettig under 140k ska det vara...betänk att porsche kostar en del att göra vid...det är inga billiga bilar när ngt händer ! Jag vet vad det kan kosta ;)
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Pelle: En "klassisk sportbil" är naturligtvis trevligt, men knappast lämpligt som förstabil/bruksbil, eller om man inte kan skruva heller för den delen.

MVH Christofer
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Pelle: De flesta delarna till en Boxster kostar inte mer än t.ex. till en BMW.

MVH Christofer
Visst finns det många delar till en Boxster som inte kostar skjortan men man ska inte blunda för att en Porsche kan vara rätt så kostsam att äga. Det finns hur som helst ingen Boxster som kvalar in under TS krav så det är väl ändå inte aktuellt med en sån.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
GE: Det är sant, har man otur eller köper fel objekt kan det bli kostsamt. Sen är det som du säger, blir svårt att få en bra Boxster för 120´, kanske nu senare i höst om man är bra på att pruta. Se är den ju strikt 2-sitsig...

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.