|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Wannabedivers: min bil har ingen fördröjning när jag backar eller ligger i drive läge! | |
|
Lyfter denna tråd igen. Har en 545i från 2004 som uppvisar samma problem som några beskriver här. Vid 50 km/h börjar lådan tveka, ungefär som om den ska växla upp/ned men ångrar sig, med några sekunders mellanrum. Varvräknaren "dippar" till i samband med detta. Har kollat lite amerikanska forum och detta verkar vara ett oerhört vanligt problem på 545:or! Många har pratat om oljebyte i lådan samt uppdatering av mjukvara, men det verkar som att problemen kvarstår eller återkommer? Finns det några här som upptäckt samma bekymmer sedan denna tråd senast var aktiv? Ni som varit med och skrivit tidigare, hur fungerar era bilar/lådor idag? Det som framförallt framkommer efter mycket "om och men" i nedanstående forum är att detta problem verkar bero på "The Valve body", eller Mechatronics som BMW kallar det. Någon här på forumet som fått denna diagnos, och som gjort ett byte? Forum: Länk Länk Tack förhand! |
|
|
Har också problem med lite ryckningar i automaten, mest när man kör lite långsammare. Kör en 530d - 09. Frågan är vad man ska börja med att kolla.... Nollställning av lådan har hjälpt en del här har jag sett. Kan ju börja med det billigaste.... Eller? Cyberkenth |
|
| Tror det absolut vettigaste är att byta olja + filter i lådan samt uppdatera och radera adaptioner. | |
| Vad betyder lmm (luftmassemätaren) eller? Såg att någon hade problem med den också.... | |
|
Lyfter tråden lite, vet någon exakt när dom gjorde förändringen på 535d lådorna? Har läst att "många tidiga 05:or har problemet"? Säkrar man sig mot Momenomvandlarproblemet om man skaffar sig en 06:a med andra ord? eller kom ändringen på faceliften 07? |
|
| Jag har också problem med att min rycker och går skitilla, får varningsmeddelande i displayen när man lägger i backen etc när bilen är varm. Blir nog min sista Bmw detta. | |
| Förresten, vad är adaptioner? | |
| Svante; Det finns verkstadsrapporter hos BMW vilka nummerserier som har problemet, tyvärr har bilar som ligger utanför dessa nummerserier även detta problem med momentomvandlare. | |
| Momenomvandlarproblemet finns alltså kvar även efter faceliften 07 och framåt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.