AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.060

Olika högtalarsystem E91?

Har kollat runt en del utan resultat, KAN vara jag som är efterbliven!!

Hifi professional vs LOGIC7?

Kollar bil i Tyskland och har sett lite olika bilar med Hifi professional där bilderna visar olika saker. Ex en samt två högtalare i vardera bakdörr mm.

Någon som vet vilket system som har 2 högtalare i vardera bakdörr ex??

Utan att låta alldeles för dum hoppas jag på svar från någon som har koll

MVH

Fredrik
Båda HiFi och HiFi Professional har 2 högtalare i vardera bakdörr.
Roffa1
Ska inte säga att Chris har fel, men jag har ej noterat några högtalare i bakdörrarna, trots Hi-fi professional? Har sett högtalargaller i framdörrarna samt i backspegelplattorna liksom i hatthyllan och två st gömda bas-element under framstolarna. Men inget i bakdörrarna?
Får nog gå ned o kolla i garaget;-)
Jag har Logic7 i min E90 och det ska vara endast en högtalare per bakdörr. Sedan så sitter det dubbla högtalare i hatthyllan, men det kan man inte se. Totalt 13 högtalare ingår i systemet. Låter helt sjukt rent och klart.

Boldly goes where no BMW has gone before
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det beror ju på om man kikar på E90, E91 och E92/E93.

På E91 så sitter det två högtalare i vardera bakdörr. Jag gissar att så inte är fallet på E90, utan att det där sitter högtalare i hatthyllan?

Mvh/ Niclas
E90:
Standard: ingen högtalare i bakdörrarna.
HiFi: ingen högtalare i bakdörrarna.
HiFi Professional (Logic 7): en högtalare i vardera bakdörr (mellanregister)

E91:
Standard: en högtalare i vardera bakdörren.
HiFi: två högtalare i vardera bakdörr.
HiFi Professional (Logic 7): två högtalare i vardera bakdörr.
Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
De kanske är så att de skiljer mellan olika års modeller för E91 men jag har HiFi paket och i mina bakdörrar så sitter de bara en högtalare i varje dörr.

Härligt att köra BMW igen. :o)
Zizou: Är du säker på att du har fabriksmonterat HiFi? Det eftermonterbara Alpine HiFi paketet har i E91 bara en högtalare i vardera bakdörr?
Har du diskanter vid ytterbackspeglarna?
Hehe, här var det blandade svar. Nån har säker rätt :)

Saken är att bilarna jag kollat på är av samma modell, år samt utrustning och ändå olika antal högtalare. Men det är alltid kul att läsa vad olika har att säga. Vill ju gärna ha så bra högtalarsystem som möjligt men samtidigt avgör det inte köpet. Min tanke är att desto fler högtalare ju bättre ljud? :)

Fan, hur som helst skall det bli gytt att köra BMW till hösten.......

Fortsätt gärna diskutera saken..

//Fredrik
Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Chris87: Jag är rätt säker på att jag har HiFi 676 paketet och de för att jag köpte bilen ny helt enkelt. ;o)
De jag har är följande:
Framdörr: 1 diskant uppe vid ytterbackspegeln och en mellanregisterhögtalare
Bakdörr: 1 mellanregisterhögtalarna
Under framsätet: 1 Centralbasenhet under varje framsäte

Så totalt har jag 8st högtalare och i standard varianten så får man 6st högtalare (4st diskant/mellanregisterhögtalare (en i varje dörr) och 2 centralbasenheter under framstolarna) Observer detta gäller E91(Touring)

Och som Jasko76 skriver så är de 13st högtalare i Logic7 varianten och gäller även E91.

Fredde35: Hoppas du hittar en fint exemplar till Hösten i alla fall och jag är säker på att du kommer att bli nöjd med din bil.

Roffa1
Har också Hi-fi 676 (inkl GPS Professional-2009) saknar högtalare i bakdörrarna, men har tidigare fått uppgift om att detta system innehåller omkring 10-12st olika högtalare. (undrar vart alla dessa sitter gömda?)
Roffa1
Här finns visst all info: Länk
Då har BMW bantat ner antalet högtalare i HiFi paketet för 2010 årsmodeller fr om mars månad få Harman/Kardon HiFi system introducerades. Tidigare hade HiFi 676 10 högtalare och nu verkar det innehålla endast 8 högtalare. Den 318d E91 (tidig 2010) som jag lånade för någon månad sedan hade HiFi 676 och det satt 2 högtalare i vardera bakdörr på den.
Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Ja de kan säkert stämma att man gjort så för i den gamla prislistan så står de att de ingår 10 men i prislistan från mars så är de 8 som gäller, varför har jag ingen aning om faktiskt men jag ska höra med min säljare nästa gång jag pratar med han.

Roffa1
Det sitter Harman/becker högtalare i mitt Hi-fi 676 paket, vad skiljer mellan dessa och Harman/Kardon?
ar
457
argungu
118i -20
Harman/Becker. Där fick man lära sig nåt nytt. Varför inte Harman/Schmidt? Eller... Harman/Göring?
Förlåt! Har druckit lite vin här och sitter och yrar. :-)

/Erik
Harman Göring - den var bra, faktiskt!

Boldly goes where no BMW has gone before
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.