|
|
|
|---|---|
|
Jag skall byta ut mina snygga svarta tygstolar i min E39:a mot något lite lyxigare. Jag har två alternativ, och det är dels sportstolarna i helskinn, eller en uppsättning M-sportstolar i alcantara. Nu är frågan: Vilket är det bästa alternativet? Hel läder är väldigt snyggt, men jag får för mig att sportstolarna är bekvämare och lite luftigare att sitta i. Jag vill gärna ha råd i frågan, då jag har mycket svårt att bestämma mig! Tacksam för hjälp. | |
| Helläder utan tvekan. | |
|
Mitt val hadde vart Alacantra stolarna, helt klart... Jag tycker skin är värdo... kallt på vintern o stekhett/klibbigt på sommaren... har iof inte suttit i stolar som har både kyla o värme men kan tänka mig att dom e nice... Saknar min Alcantra stolar jag hadde i e46:an sköna året runt o snygga... precis i min smak... |
|
| har skinn i min e39 och kan rekommenderas gott! både skönt, bekvämt och lätt att rengöra! | |
|
Ja, och där har vi förslag på båda! Mycket talar nog för alcantara stolarna, men hel läder är snygg! Någon som gjort konverteringen och har tips? Kanske någon som vill köpa en mycket snygg tyginredning, som jag snart kommer att ha över... |
|
|
Varmt o fuktigt klimat som det varit en del i sommar, så blir du blöt om ryggen i en skinnstol. Oberoende ACC! Och ändå har jag cremefärgat skinn. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Alcantara, alla dagar i veckan! Jag har haft en BMW med läder, en Z3,a 2.8 -97 med rött helläder.Det funkade. Men! Alla mina övriga BMW har jag kört med Alcantara, ett underbart material som håller en kvar i kurvorna och funkar både sommar och vinter. + att det är mer eller mindre underhållsfritt. \Mats |
|
|
Rött helläder? Nice. Second hand är alcantara mycket dyrare än läder, jag har dock ett klipp pågång. |
|
|
Om alcantara är sportstol men skinn är standard så finns det bara ett val i mina ögon... alcantara! __________ Mvh Grelle |
|
| Jag vet att alcantara stolen är sportstol, hen skinn finns i både sport och standardutförande om jag förstått saken rätt. | |
| Har ljusgrått sportskinn i min bil. Lyxigt, snyggt och skönt. Har inte upplevt det som svettigt i sommar men visst, under vintern är det lite kallt de första minutrarna men tycker nog att det värms upp ganska snabbt. | |
| Alcantara alla dagar i veckan! Har det i M5'an och är överlägset de skinnstolar jag har/haft i andra bilar. | |
|
Fick till slut tag på två alcantara stolar till rätt pris och de är nu monterade i min bil. Mycket nöjd med resultatet. Dock fick jag en lysande airbag lampa på köpet oxå, och det ingick INTE i planen... |
|
| jobbigt, men lägg upp en bild | |
| Jag kan lägga upp en bild. Vad vill du se? :) | |
Roffa1 |
Airbag lampan när den lyser;-) |
| Inte mycket att se, faktiskt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.