AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.574

Headers måste vara dyrt! eller?

Någon här som har eftermarknads headers monterat på era m5 e39? Har letat en del och kan bara hitta supersprint och dinan. Båda alternativen är mycket kostsamma om man jämför med headers till andra bilmodeller. Om någon har tips på något mer "prisvärt" så säg gärna till.
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
OM du kommer över nåt vettig alternativ glöm för bövelen inte bort att mappa efter byte : )
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Såp vitt jag vet finns inga "billiga" alternativ. vanManen och Evolve är ett par nyare. Evolve är av samma karaktär som Dinan och van Manen liknar mer Supersprint. Du hittar massvis med info på M5board.
Verkar som intressanta alternativ, såg att schmeidemann har egna headers till m5 e39. Någon här som provat dom? Kvalitet?
Jag hittar inga headers på deras sida till e39 m5 ?
Länk

mvh/ Anders
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Schmiedmanns "egna" ser misstänkt lika ut de från RDSport (Racing Dynamics) om du frågar mig?

Länk

Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Någon som har erfarenhet utav Schmiedmanns headers till m5 e39?

Känns lite billiga om mna jämför med andra märken
Blir ju onekligen sugen på att handla, prisskillnaden är ju STOR! Monterat på Supersprint X-Pipe på min käresta alldeles nyss, original ljuddämparna sitter fortfarande på. Skillnaden vart ändå ganska stor, vid normal körning låter den som original, sen vid WOT låter det riktigt fint :-) helgen räddad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.