|
|
|
|---|---|
|
När jag köpte min bil (på vintern) satt det på 4 nya Pirelli P6000. Som tydligen skulle vara odubbade vinterdäck. Jag bytte ganska direkt till dubbade, men tänkte nu sälja de ovanstående. Hittar dock ingen info om att det ska vara vinterdäck? Någon som vet? Vad kan vara rimligt pris att ta för dessa? | |
| Det är sommardäck, den som har sagt något annat kan inte ha varit riktigt nykter! | |
| Monsoon: du har blivit stor lurad. Finns inte ens en M+S märkning på P6000 då de är sommardäck och inget annat. | |
|
P6000 är ett gammalt mönster, och ett renodlat sommardäck (borde man iof se själv..) Priset för en omgång begagnade sådana är inte många kronor |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tyvärr riktiga bullerdäck och väldigt dåliga våtegenskaper sommardäck inget annat, så de är inga höjdare alls. Satt nya p6000 på min 528, som BMW fick byta mot nya vinterdäck istället efter första provkörningen. Bullrade så det var rent otrevligt och hårde och stötiga ( P7 är lika "dåliga") ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ja ha, men kul att dom skickade hem mig mitt i vintern med sommardäck då! Jävla klåpare. Aja, får väl prova att sälja dom ändå. Har ju ingen användning för dom. Är de punkteringsfria då? |
|
|
Nej, de är inte punkteringsfria. ------- //Lövet |
|
| Nej, P6000 finns inte som punkteringsfritt samt att det inte längre tillverkas. | |
|
Min far fick P6000 originalmonterat på en Saab han köpte ny. Det var 1997. ------- //Lövet |
|
| Tror min far har dessa på sin gamla Volvo. Möjligt att de har några år på nacken. Bullrigt... | |
| Ett gubbdäck alltså! ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.