|
|
|
|---|---|
|
Hej När man tvättat bilen så ser det så tåkigt ut när plasten inuti ljuhusen är gråaktiga och inte svarta längre. Är det någon som monterat bort dessa och sprayat svarta ? Eller är det lättare att bara ta bort däcket och spraya på och maskera över bromsarna osv ? Någon speciell sprayfärg man bör använda ? | |
|
Hej Har samma tråkiga problem. Alltså jag tror om man slipar man ett rätt fint sandpapper och lägger ca 3-4 tunna lager med svart sprayfärg och sen 3-4 lager klarlack över det att det håller rätt skapligt, dock ett dumt ställe att måla på med tanke på vad det utsätts för, men prova går ju alltid, jag kan ju vara ute och cykla helt men.. |
|
|
hej captainoats. jag skulle göra så här om jag skulle. tvätta rent ordentligt. köpa siliconspray spraya på å gnid lite. plasten blir blank å fint. men fasiken så onödigt bara. tar nog 1 par dar så är det lika grått å tråkigt igen. men prova gärna. skulle hellre lägga lite puts under huven. jag har bara sett en bmw e39 96a med m3 motor som gått 10000 mil som jag tycker skulle vara värt den mödan. bilen såg ut att ha kommit från produktionsbandet direkt. schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
|
Lacka innerskärmar? Visst det kommer nog vara snyggt ett tag men det behövs nog inte så många mil för än det är fullt med lacksläpp pga stenar och annat som sprutar upp i hjulhuset. Kanske det hade funkat på en utställningsbil med lackade innerskärmar men en bruksbil,, nja.. Vad kostar nya annars? Kanske inte är så dyra.. Nya borde ju hålla sig fina längre. Smidigaste alternativet är väl att regelbundet spraya med vinylglans annars. |
|
|
Vafan burkfärg i hjulhusen :P De lär ju sitta många dagar menar jag. Det ända jag kan tänka mig isf är att spruta på tunt rostskyddsmassa, typ tröskelmassa, de stelnar helt och ser väl kanske bättre ut. Jag kan dock inte riktigt sätta mig in i problemet, jag ser inte en skymtning av innerskärm på min bil :P Har ni höjt era? |
|
|
Min bil är i fint skick inget utställningskick men väldigt bra skicka, gått ca 12500 mil. Jo spraya inne i hjulhusen kanske är lite overkill då det släpper och kanske blir fult som ni säger, kanske det bästa är att smörja in med vinylglans eller något. Njaee jag ser ju inte direkt in i dom mycket utan mest på sidorna om man står från sidan, har 18" på med lågprofil. Jag tycker det ser bökigt ut att byta dom o då jag använder bilen måste jag göra det på en kväll och känns som att minsta set back kan få mig att strunta i det =) Kanske lite lahega bumper shine funkar bäst, det brukar hålla länge faktiskt. Dra på ett par tre lager. Detta är alltså inget stort problem det syns inte mycket alls men är man pedant med sin bil så hittar man problem överallt som ni säkert vet =) |
|
| Som sagt, ett dumt ställe att måla på, men jag tror att som spacco säger är den bästa lösningen, håller längst, alla andra lösningar är nog bara för ett kort tag. | |
|
Hehe.. Kom just på en sak. Tror ni att några andra än BMW-ägare kan få för sig att snygga till innerskärmarna på sin bruksbil!? Bortsett från superbils-ägare då.. Tänk en svenne stå på garage-uppfarten och lacka innerskärmar på familjens Volvo V70=) Knappast troligt! Inte för att jag tycker det är fånigt, absolut inte, det visar bara på att man verkligen bryr sig om sin bil även om den körs varje dag och används. |
|
|
Länk Vet ju inte om priserna stämmer. men 54dollar st/fram, 58 dollar st/bak verkar det som, så runt 2000 för alla... |
|
|
Haha Det tror jag knappast stämmer , att v70 ägaren ska stå o göra det :) Är nog mer oss nördiga pedanter som helst skulle vilja ha vår bil på museum mellan körningarna med den i solsken och absolut grusfria vägar utan andra bilar :D Desvärre brukar jag min året om men det funkar ju om man sköter om den men det gör ont att se den full med is o snö |
|
| Haha kanske inte, men jag måste göra något åt mina skärmar då det skvätt upp målarfärg i dom, inte vackert för 5 öre, ska prova lite och komma med lite uppföljande svar. | |
|
Ok, hur gjorde du det ? nymålade linjer på vägen ? Jag ska greja lite när jag orkar ta bort hjulen får bli efter en tvätt då allt är fräscht. |
|
|
Kollade upp nya innerskärmar, fram kostar de 430kr styck. Finns pirat då 330kr. Bak kostar de 500kr styck. Gäller E39 sedan, priser från Schmiedmann |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.