|
|
|
|---|---|
| Har letat instruktion hur man byter yttre backspegelglaset på en E65 utan resultat. Finns det någon på detta forum som gjort det eller som vet hur man gör? Jag antar att det ska gå utan att demontera hela "spegelhuset" | |
| Vrid ner spegelglaset, ta ett smalt brett metallinstrumet och sätt in i överkant mellan spegelhus och spegelglas. Sedan trycker du försiktigt ut spegelglaset. Glaset sitter fast med ett antal "hullingar" som inte får skadas. | |
| Tack för hjälpen. Jag gjorde som du beskrev och använde en isskrapa (rektangulär reklamskrapa) istället för metall instrument och den fungerade perfekt. Jag upptäckte dock att det nya spegelglaset var svagt gulfärgat tillskillnad från det gamla. Ser ut som om det är "avbländat". Vad kan det bero på? | |
| Oftast när de aut. avbländbara glasen är gulfärgade så är det ett tecken på att glaset är "gammalt". Jag förmodar därför att du köpt ett begagnat glas, eller...? | |
| Om en automatiskt avbländbar spegel är gulaktig kan den inte blända av längre då? | |
| Visst kan den blända av trots att den är gulfärgad. Det är "endast" utseendet på spegelglaset som påverkas när glaset blir äldre och gulfärgat. Värre är det dock om fukt trängt in i spegelglaset, t.ex vid högtryckstvätt. | |
| MJ,jag ser att du är ägare till en B7 är det den som stod hos Bilsalongen Färg blå ,var o kollade på den, inga fel på bilen bara en undran? | |
| Det är samma bil. | |
| provkörde bilen tyckte den gick lite ryckigt kanske en tillfällighet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.