AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.573

Ångtvätt på skinn

Buspelle
Någon som provat att använda ångtvätt på skinn i bilen. Antar att det måste ske med viss försiktighet, men enligt instruktionerna så ska det fungera. Vore dock intressant om någon provat i praktiken.
Jag tvivlar på att någon provat. Jag skulle aldrig ha gjort det. Det kan väl inte stå i bilens instruktionsboken i alla fall.
Visa användare
134
Kulting
635 CSiA -85
BMWCS #7068
Jag ångtvättade vissa sömmar på min 25 år gamla pärlbeige skinnklädsel. Man får vara försiktig så det inte blir onödigt varmt! Tog sedan Gliptone rengöring och fuktade en extr mjuk och dessutom utsliten tandborste med en gnutta vatten. Små cirklande mjuka rörelser. Inte skrubba! Sedan var sömmarna och vecken jättefina!
Visa användare
134
Kulting
635 CSiA -85
BMWCS #7068
PS.
Naturligtvis är det viktigt att låta sömmarna och skinnet torka och sedan smörja riktigt ordentligt.
Buspelle
Tack för synpunkter.

Har nu genomfört "projektet", vilket gick utmärkt. Körde på svag ånga och eftertorkade direkt. Blev otroligt rent. Provade med BMWs läderrengöring efteråt, men det fanns inte tillstymmelse till smuts kvar. Efter en omgång med BMWs "lädersmörja" är det snyggare än nytt.

Måste säga att ångtvätt - har aldrig ägt någon tidigare - är helt fantastiskt. Tvättade mattorna i bilen samtidigt och resultatet är helt enastående. Man tror att bilen är ny. Ångtvätt rekommenderas starkt!
Roffa1
Som alla säkert vet om, så krymper läder/skinn av fukt och värme. Ej att rekommendera för rengöring av en dyr skinnklädsel. Dessutom så bildas det stora mängder av kondens vid ångtvätt, så se till att vädra under de ångtvättade mattorna, annars kan golvet ta skada i form av mögel och rost.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.