|
|
|
|---|---|
|
Har en E61 -06 där kupefläkten gnisslar - speciellt när det är kallt - och det sjuka är att den är tyst när man svänger höger - när man svänger åt vänster ökar missljudet... Detta gäller även när man står stilla. Fråga: Vart sitter fläkten och hur byter man ut den? Någon som har en teori om varför den bara gnäller när man svänger? Vore fint att ha löst detta innan det blir kallt! | |
|
Har själv en E61-07 med exakt samma problem. Har bara ägt bilen i 4 mån och upptäkt ljudet efter hand. Otroligt irriterande. Kommer definitivt att följa svaren på denna länk. /J |
|
|
Är det inte en trumfläkt med bronslagringar? Som rör sig axiellt när man svänger höger vänster.Tror bronslagringarna är torra till fläkten Det är rätt billigt att få detta ljud i en så ny bil/få mil dessutom är detta ett vanligt problem på bmw E60 Har själv problem när det är minusgrader ute Verkar vara knepigt att byta =dyrt Vet ej om det går att smörja på något vis |
|
|
Har samma problem med min bil, dvs, det brummar när man svänger höger och tystnar när man svänger vänster eller kör rakt fram... Har kollat med BMW vad det skulle kosta och byta hela kupéfläkten och en enligt killen som jag pratade med så kostade fläkten runt 1300:- och bytet runt 4500:- så totalt fick jag ett pris på 5800:- (ca) för detta jobb. |
|
|
Man undrar hur en premiumbil för 400´+ kan ha dylikt skit. Inte ens en gammal Volvo/Saab 78-79 har problem med fläktljud. Ekonomer skall inte styra för mycket när det gäller kvalitet på sådana struntsaker som ett lager. Och BMW bör/skall ta detta på goodwill. Grymt att biltillverkare sparar in ett par ynka kronor och ägaren får punga ut 5-6.000:- Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Är det bara BMW märket i huven man betalar för???? På Japanska bilar brukar all el nästan alltid fungera felfritt även på den simplaste Mazdan eller nissan även om bilen är över 15år |
|
|
karlhilding: gamla Saab 99:or gnisslade mer än gärna i fläktlagret. Men det gick iaf att smörja utifrån. /Johan Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn. |
|
|
Tycker jag har börjat höra samma missljud! extremt irriterande ljud. Missljudet från fläkten ökar när man svänger?? Går det att smörja, hur? Idag var det runt -20 tog riktigt lång tid innan jag fick upp bra värme, det är kommer värme efter 3-4 mål, men det är omöjligt att komma upp i t-shirt värme trots att jag har tempen på plus 24, kanske hjälper med termostatbyte, vad tror ni? Ska åka upp till sälen över nyår, vill inte småfrysa hela vägen! tack för bra forum. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.