AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.322

Felkod: "Felaktig airbag" . Vad är problemet?

Köpte M-ratt med tillhörande airbag som suttit i en E90. Monterade in den i min E91 Touring & fick felkod: Felaktig airbag. Varför?? Var inne på bmw med samma fråga & dom hade inget svar. Mvh
Skall tilläggas att airbaglampam lyser. Därav anledningen att jag kopplade in dator & fick felkoden.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Du hade väl kopplat loss batteriet innan du bytte?

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Antingen så är airbagen av feltyp, felaktig eller ej rätt kopplad. Eller skiljer nått som kanske behöver programeras i airbagmodulen.
Du får kolla med reservdelsregistret efter artikelnumren är kompatibla.

tex E39 har två olika airbagsystem i ratten före och efter ett visst datum där tvåstegsairbag infördes som inte är tillbakakompatibel med en äldre modell.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Problemet är att det inte sitter ngn artikel nr-lapp på airbagen så kan inte jämföra där. Enligt Carlsson bil, bmw i Örebro finns det endast en airbagtyp för dessa modeller & det finns ingenting man kan programmera (frågade det också). Antar att den kvarvarande orsaken är defekt airbag då =(.
Har du prövat att släcka den? Menar när du var inne på Bmw.
Tändes den igen eller?
Tänkte på om den känner något är ändrat och om du prövar släcka den, så kanske den blir släckt.

Som exempel när min tändes för sido airbag höger bak, så släckte jag den och den förblev släckt.
Jo, har försökt släckt den ett antal ggr. Släcks endast när man monterar in ursprungsratten igen.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Och vem har du köpt den felaktiga airbagen inkl. sportratt av?

"Byta upp sig? Till vad då?"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.