|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett stenskott på den ena 17" M-sport fälgen, modell 194 ( Länk ), som jag gärna vill fylla i. Är det någon som vet bestämt vilket lackstift det ska vara? Har pratat med olika BMW firmor och de verkar inte veta vilken lackstift det ska va. Det syns klart och tydligt att M-sport fälgarna inte har samma silverlack som de flesta andra BMW fälgar till E90, utan det är någon lite mörkare silverfärg. Det är även samma lack på modell 193 och 216, iaf vad jag kan se. Någon som vet vilket lackstift det ska va? | |
| Det ska vara Dekorsilber (A55). BMW beställningsnummer: 51 91 0 395 248. | |
Roffa1 |
Tycker att innehållet i dessa lackstift stämmer dåligt överens med originallacken. köpte nyligen till min E90 och det skiljer i kulör. Lackstiftet är betydligt mörkare. knappast värt 225:- Dessutom är bättringsfärgen helt oduglig går mkt lätt att skrapa bort med nageln. |
|
PP: Tackar så mycket. Blir till att ringa och beställa. Roffa1: Jag tycker det fungerar bra med lackstift gäller bara att låta baslacken torka ordentligt och sen lägga på klarlacken. Att måla i större ytor är riktigt svårt däremot, men stenskott fungerar kanon. Ett tips är att använda dig utav en tandpetare och droppa i baslacken, vilket brukar vara enklare än att använda lockets integrerade pensel. Det rinner ut bra i kratern efter stenskottet så det blir jämnt och fint. Jag håller med dig om att vissa lacker är lite svåra att få till kulören på. Blir ofta mycket blandade och skakande. Ibland är det bättre att inte skaka behållaren alls. |
|
Roffa1 |
Chris: Stämmer bra att tandpetare eller tändsticka fungerar betydligt bättre än pensel. När det gäller bättring av mindre stenskott på fälgarna, så använder vi silverfärg avsedd för hobbybyggen (HUMBROL) då den lacken håller betydligt högre kvalite' än BMW:s vattenbaserade blask. Hobbyfärgen i silver stämmer dessutom bättre i kulör än BMW original. Sedan kostar den endast 12:- tillskillnad mot vad BMW tar ut 225:- |
| Roffa1: Jag tror dig beträffande färgen, men eftersom M-sport fälgarna inte är lackerade i vanlig silverfärg utan någon specialare med lite krom/metall effekt är nog BMWs lackstift det enda alternativet. | |
Roffa1 |
Chris: Måste få fråga om du använder de små 17" M-fälgarna till din E90 330? ser ej detta konstigt ut. |
| Tycker 17" fälgarna passar perfekt. De är snygga och gör sig riktigt bra på bilen. Varför skulle det se roligt ut? | |
Roffa1 |
Roligt? jag frågade om det ej såg litet ut på en så pass stor bil som E90. |
| Jag tycker inte det ser litet eller konstigt ut. Utan i mina ögon är det riktigt snyggt =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.