|
|
|
|---|---|
| Hur stora fälgar och däck kan du ha på en bmw e36 compact utan att det tar i ? | |
| De är samma som de andra verkar det som. Bara häcken som är av kapad. Fram 9,5" Bak 10,5" 17" fälgar | |
| det är ju en annan bakvagn så det kanske skiljer? jag har style 68 på min alltså 8,5" 245-40/17 et50 bak och 8" 225-45/17 fram. då finns det ju marginal men att trycka in 9,5" och 10,5" låter riktigt kämpigt! 9" och 9,5" om du monterar styrbegränsningsstag fram mer än så skulle jag nog inte försöka mig på. någon med erfarenhet? | |
| jag ser att du också har 316i. visst är det snyggt med breda sulor men jag tror knappt att du vill ha mycket bredare än jag har. greppet och utseendet räcker till och förbrukningen och prestandan påverkas ju trots allt. | |
|
aa okej då vet jag ungefär vad man kan ha, så att man inte går å köper ett par sjyssta fälgar som tar i varje gång man tar en kurva :P funderar på att köpa dessa fälgarna: Länk tack för era svar |
|
| Stämmer nog bra som Bag skriver. Jag har relativt kraftigt tyskstuk med mina. | |
|
Tänk bara på att tidiga E36-compter är trängre i bakre hjulhusen än de lite senare...kräver modifiering av bland annat ljuddämparen för riktigt breda däck! (jag hade 225:or med BMW originalfälg ET47 och det fungerade, men det var inte mycket marginal bak på en 94:a!). Skall man vara noggrann och helt laglig, krävs även styrbegränsningssats fram om man har bredare än 205:or och originalinpressning på fälgarna, annars tar däcken i innerskärmarna vid stora rattutslag (vilket inte tillåts av bilprovningen). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
mina framdäck tar inte i alls så jag antar att det gäller på de tidiga compacterna. marklind har ju inte skrivit ut årsmodell så det är ju lite svårt att avgöra. men de fälgarna du tittar på ska det ju inte vara några problem med. lite tråkiga är de enligt mig men helt ok. priset kan jag tycka är aningen högt. men det är klart att ska man fynda så får man leta ett tag och slå till snabbt. jag betalade 3600:- för mina m68-fälgar med bra framdäck på i hyfsat skick. sen beror det ju lite på vad man har för kontakter. jag köpte nya kumho bakdäck för 1100:- st. renovering fick jag gratis av en kompis som jobbar på däckfirma. så jag hamnade på 5800:- |
|
|
min compact är ifrån 98. jag tycker dem bbs fälgarna är rätt sjyssta, inte för överdrivet stora å breda till en liten compact, stilrent! men smaken är som baken :P mvh |
|
| jo hellre 16" än 18" som sagt så är det ju olika vad man gillar. hade jag letat 16" så hade det nog varit främst style 32. Länk | |
|
Jag hade styling 30 med 225/50-16 och det såg bra ut (enligt min smak), men bilens färg gör också att olika fälgar passar olika bra rent utseendemässigt tycker jag. Min var lackad i alaskablåmetallic. Styling 30 brukar dyka upp med jämna mellanrum på Powerbörsen och blocket etc... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| bag: ja style 32 e också riktigt snyggt liknar alpina fälgar om jag inte har helt fel, style 42 är även fint som fan! | |
| jo de är lika alpina fast lite färre ekrar. annars gillar jag style 43 om man vill ha något diskret. jag har style 28 till vinterdäcken. till det passar dom perfekt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.