|
|
|
|---|---|
|
Har skaffat mig en vinterbil & tänkte tipsa om att hålla ögonen öppna så att du inte blir blåst av ditt försäkringsbolag. Ringde runt till några bolag förutom de som jag redan har idag till mina bilar. Aktsam för M5:an & BMW Originalförsäkring ( IF ) för min 320 cab för att pejla in bästa pris på vinterbilen som är en nyinköpt 518-95. Valet föll till slut på Aktsam efter att fått bäst pris på telefon. Efter ca en vecka kom försäkringsunderlaget från Aktsam & jag blev förbannad. Körsträckan var fördubblad & bonusklassen ändrad från 9 till 6 vilket nästan fördubblade årspremien. Ringde Aktsam som utan problem korrigerade allt & idag kom det nya underlaget som stämde, tillsammans med inbetalningskort. Känns som att Aktsam testade om man skulle betala in en felaktig summa grundad på fel bonusklass & körsträcka. Har varit med om samma sak med andra bolag, så dubbelkolla alltid så att ditt försäkringsbolag inte blåser dig ! "Less brakes, more accelerator." | |
|
Tror inte dom medvetet försökte blåsa dig utan det handlar nog mer om slarv från den försäkringssäljare du pratade med. Men ditt tips att alltid kolla uppgifterna håller jag med om. Ett tips jag kan ge till dom som köper bil på Blocket där Blocket garanti och 3 mån försäkring ingår är att om man väljer att köra vidare med IF som försäkringsbolag så sätts det med automatik att förare under 25 får köra bilen. Detta gjorde i mitt fall att försäkringen blev 5-600 kr (12-15%) dyrare per år. Då jag hade kollat upp vad min Golf skulle kosta så reagerade jag på premien och hittade att det var satt "JA" på parametern om unga förare. Inga problem att få ändrat men det är som sagt lätt att missa... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.