|
|
|
|---|---|
|
Vilka modeller har lamelldiff som standard? jag letar efter en 325,328 (E36) 525,530,535 (e34) är det nån av dessa modeller som levererades med lamell som standard ?? mvh | |
|
Vågar mig på ett nej utan att vara för insatt på E34. Vissa hade diffbroms som extrautrustning men ingen har det standard. Har jag fel kommer någon påtala det snart... =) __________ Mvh Grelle |
|
|
okeij.. jag har sett vissa av dessa modeller som har Lamell iaf.. och känns juh lite tråkigt att behöva koppla loss i tex en rondell för att kolla när man ska handla bil ;) finns det nåt lätt sätt att ta reda på om det är lamell? om nu inte ägaren av bilen vet elr om ägaren vill "jävlas" med köparen o säga att den är "diffad"... hmm... |
|
|
Möjligtvis hade E28 M535 25% diffbroms som standard, mig veterligen var det bara M3 och M5 som hade diffbroms som standard. Mvh |
|
|
Hissa upp ena bakhjulet, släpp handbromsen och lägg i friläge. Försök vrida på bakhjulet med händerna. Om det går så är den inte diffbromsad. Om det inte går så är den diffbromsad. |
|
|
okeij.. ja konstigt tycker jag iaf ;) har ev nu då en 535i E39-98 på gång.. inte ens på V8orna så är det standard då alltså? |
|
|
Vill du vara riktigt säker så tar du dig under bilen beväpnad med en ficklampa och en stålborste. Är den bromsad så står det något i stil med 3.73 S* på dataplåten som sitter som en bricka någon av skruvarna som håller diffkåpan. Brukar även sitta en gul "S" stämpel på själva huset. * S indikerar spärr medans sifforna är utväxlingen och de n varierar beronde på låda motor osv. Så vitt jag vet har endast M modeller bromsat som standard. |
|
| 535i E39-98? öh? kom på att det bara lät fel. enligt modellguiden fanns endast 535i -02. stämmer detta? trodde knappt det fanns någon 535i i e29 karrossen men å andra sidan har jag inte den bästa kollen på e39. | |
| tysklandsmodell kanske? blev min slutsats efter snabbkoll på blocket. | |
|
Okeij... ja,jag kan hitta 535-98or iaf ;) hmm.. men då vet jag ang, lamell grejen... Tack för tipset "Hool" =) |
|
| jo det finns -98:or på blocket men det verkar som att alla är tysklandsimport. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.