|
|
|
|---|---|
|
Har beställt en sofistogrå F11:a med läder Dakota. Har dock inte spikat färgen på lädret. Det lutar åt Oyster. Den finns dock i 2 varianter, Oyster/Oyster med ljus nederdel och golv samt Oyster/Svart där golv och nederdel är svart. Jag antar att den senare är mer praktisk i vardagslivet, skiten syns ju mindre. Venteobeige gillar jag inte då jag anser att den är för gul i nyansen. Svart skinn har jag idag i min E61:a och det hade ju varit kul att byta så man får känsla av en ny bil. Och även om svart är både praktiskt och "safe" så känns det lite tråkigt, i alla fall på en mörkgrå bil. Hur resonerar ni kring de färger som finns? | |
|
Jag tror att oyster/svart är att föredra. Jag hade ljust skinn i min E60. Skitsnyggt men svårt att hålla snyggt. Skinnet är ju inga problem då det är enkelt att få snyggt. Värre med mattor med mera. Nu har jag en sophistogrå bil med cinnamonklädsel och jag tycker den är skitsnygg, och den funkar bäst tillsammans med original pianolack paneler!! Kanske är lite älska eller hata men kan lova att det är snyggare än du tror. Har bara fått positiva reaktioner. Fast den är ju cinnamon/svart. Hade det bara varit cinnamon så hade det nog blivit för mycket! |
|
|
Det beror nog till stor del på hur du använder bilen och hur nogrann familjen är. Jag har beige i e90:an och tryffelbrun (=gråbrun) i e60:an. Det fungerar med ljusa golv om man lägger i svarta velourmattor på vintern. Sommartid är det inga problem att hålla de ljusa velourmattorna fräscha. Trots att vi är hästägare! Men visst, lite såpvatten och en borste måste fram ibland. Men för egen del tycker jag att det är snyggare med svarta mattor till det ljusa skinnet så mitt val hade blivit Oyster/Svart. Då får du en ljus trevlig inredning och mörka praktiska golv som bryter av på snyggt sätt. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| > Beamer Guy: Jag har själv suttit och specat min 535d Touring som jag beställt. Har beställt en alpinvit och har bestämt mig för att ta Oyster/svart skinn. Anser inte att ljust skinn är värre än svart, det syns olika saker på båda och det ljusa skinnet är himla läcker i kombination med svarta sidor och golv. Vad har du beställt för F11 och hur ser din spec ut, när får du lev? | |
|
Det blev oyster/svart. Får hoppas att jag känner att jag valt rätt även när jag fått bilen. Jag har fått vecka 44 som produktionsvecka av handlaren, men det är inte committat på något sätt så det kan bli både tidigare och senare. Tydligen är det automalådorna som är flaskhalsen i produktionen, BMW kan inte få fram tillräckligt många. Så om man vill ha sin bil snabbt kanske man ska överväga en manuell låda. Min bil blev som följer: - BMW 520d Toruing - Metallic (sophistogrå) - Läder Dakota (oyster/svart) - Comfortpaket - Sportautomatlåda - Sportratt - Elektroniska dämpare (EDC) - Dragkrok (elektriskt infällbar) - 18-tums fälg V-eker 328 |
|
| >Beamer Guy: Bra spec, du tog alltså ej med M-paketet? Jo jag har också hört att det är problem med tillverkningstiderna på automaterna. Jag har ju redan min F10 så det får ta den tid det tar samt att jag också för en vecka sen bytte till mig en 330xi Coupé att åka i. Har också lev v44 det senaste jag hört men har ändrat min spec från 530d Touring till 535d Touring samt även färg, skinn och en del utrustningsändringar, man blir ju inte klok i huvudet när man ska välja vad man vill ha och ändå försöka tänka lite på ekonomin också. | |
|
Jag räknade och räknade men fick till slut inse att M-paketet aldrig skulle kunna rymmas inom det maxpris (tjänstebilspolicy) som jag hade att ta ställning. För att rymma M-paketet hade jag blivit tvungen att skippa automatlådan, och det ville jag absolut inte (åker manuellt växlad E61:a idag och vill bli av med spettandet....). Så är det tyvärr här i livet, man kan inte få allt man önskar. När jag nu (tyvärr...) fått lägga allt vad sportighet heter på hyllan så hoppas jag istället att min F11:a ska bli en riktigt komfortkryssare med modest fälgdimension (18 tum) med nästintill ballongdäck med rejäl dämpning samt EDC med komfortläge (mjuk.....) på fjädringen. Sportigheten får vänta till nästa BMW. |
|
| Du gjorde säkert rätt på ditt val, automatlådan är viktig på 520d tycker jag, det är ingen kul bil manuell, den behöver automat för att gå bra, precis som många andra dieslar. Men det blir ett jäklande räknande fram o tillbaka o väga för o emot på olika tillval... Jag har sophistogrå idag på min 530d Sedan F10 och är jättenöjd med färgen. Har fått väldigt många positiva omdömen om både bilen o färgen i sommar så du blir säkert jättenöjd! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.