|
|
|
|---|---|
| Har en 335ci -07. Framskärmarna är ju i plast! Jag skulle behöva "valsa ut" dem någon cm. Är det någon som har ett råd att ge. Kan det fungera med lite värme och lite tryck innifrån. Kan inget om plast själv som ni förstår. | |
| Ingen som har något att bidra med. Skulle behöva minst 1 cm bredare skärmar fram. | |
| Skaffa andra framhjul :) | |
|
Vad kör du med för offset och storlek på fälgar och däck? |
|
|
Borde väl finnas eftermarknadsdelar att hitta? Du kan bara modifiera plasten om det är en termoplast, och det har jag svårt att tro BMW använt då en sådan plast kan slå sig i stark värme. Ingen vill ju att skiten skall smälta en varm dag... Surf Or Die!!! |
|
|
Fälgarna är för en 5-serie. En snabb kalkyl visar ET27. Det är 8,5 tum med 245-or på 19 tum dia. Hittar diskussioner där flera lämnat fälgar för svarvning/fräsning av fälgcentrum och den vägen öka ET. Men jag undrar jag om man vågar ta mer än enstaka mm. Läste om ett förslag där man tipsade om att svarva av anliggningsytan på skivan. Det börja bli lite drastiskt för min smak. Min tanke var att ta fram värmepistolen och försiktigt känna sig för, vore intressant om någon redan prövat före mig. Annars återstår ju bara att lägga ut grejerna på Blocket och köpa rätt direkt. Men det är ju kul om man kan klura ut en lösning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.