|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte bli BMW ägare igen och spanar in på den hederliga modellen E39. Har provkört ett par nu och det är inte lätt att hitta något som passar klockrent. Alltid är det något mankemang. Har lite funderingar kring en 523:a som jag provat. Kanske har någon ett och annat tips att förmedla. Bilen har förövrigt rullat 22.500 mil. Vad jag vet är lite delar bytta såsom bromskivor bak, stötdämpare bak och bromsklossar runt om, kamaxelgivaren lika så. Funderingar: 1) Vid körning uppleveda jag att det var obalans i framvagnen. Bilen kändes inte tajt. Det var precis som om hjulen var ovala! Det kan förvisso vara en orsak men finns det fler? 2) När man stirrar ner i motorn så sitter en manick till vänster, långt fram. Det går lite slangar till och från den. Den var fuktig. Vad är det för manick och ska den vara fuktig? 3) Nyckeln larmar inte av bilen med knapparna på den utan man måste öppna bilen "manuellt" (ve och fasa). Går det att fixa till eller är det ny nyckel som gäller? Tack på förhand! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.