|
|
|
|---|---|
| Undrar bara, det är väl endå ganska så isolerat så hör/känner man verkligen den? | |
|
Jag har en 730 E32 med en soundstream 15" i bak luckan och basen vill inte riktit komma in så jag tänkte att jag ska basportarna upp i hatthylan för att få in lite mer bas och tryck och öppna upp skidluckan. Jag tror de kommer bli skit bra. En kompis till mig hade så i sin volvo 240 och de lät som fan och vilket tryck!! |
|
|
Genom att låta basarna spela upp genom rör i hatthyllan eller rakt genom skidluckan tjänar man ganska många dB, men räkna med att du helt plötsligt kommer att höra allt ljud som kommer från basarna. Har man billiga basar och steg så kan det faktiskt bli bättre om (o)ljudet filtreras genom ett ryggstöd...... Drar man upp basrören på en ventilerad låda genom hatthyllan så blir resultatet att toner runt avstämmningsfrekvensen som kommer från porten förstärks, medans toner däröver dämpas. Nånting som inte alla uppskattar. |
|
|
Tja!!! Jag har en Soundstream SPL 170 som spelar genom skidluckan och det är verkligen ingen höjdare!!!! Tror att det blir bättre med en låda och rör upp i hatthyllan! |
|
| Men eftersom ni iaf inte har några passagerare i baksätet kan ni väl bygga in högtalarna där. En kille jag känner som hade en 850Ci, byggde liksom bort baksätet och gjorde en jättesnygg anläggning där. Det var rena rama DJ-utrustningen där bak... Riktigt läckert med solfilm på bakrutorna så belysningen på anläggningen fick ett eget högsäte. | |
markus00 |
Menar du att bygga in basarna i själva bagageluckan kanske?? inte bagaget |
| Tacka vet jag kombi! | |
| Riv ut innehållet i baksätet o låt basarna spela genom det tunna tyget som blir kvar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.