AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.875

Någon som planar en topp billigt och seriöst ?

r3
41
r3zz1
bmw 525i 1988
Vet du eller ni någon som planar ett topplock bra och seriöst, någon som kan sitt jobb. för en billig peng och som bor inom stockholmsområdet.

Kanske måste plana min topp. därför det är dags o leta efter någon som kan utföra jobbet, Bara ge tips. betalar för jobbet såklart.
Varför frågar alltid folk efter billigt och bra/seriöst arbete?

Är det priset som spelar roll eller kvaliten?

Är som när folk kommer på jobbet och vill ha bilen lackad, först pratas det om att man inte vill ha något enda dammkorn eller färgskillnad, nästa så vill man knappt betala för materialet för jobbet.

Så trött på folk skeva syn på alla hantverksyrken, varför tycker man inte att någon ska ha betalt för den tid han/hon lägger ner på att fixa andras grejer, som dom ju tydligen inte duger till själva.
Håller med Olsson,
Lite som Good, Cheap, Fast. Pick any two.

Flåklypa
r3
41
r3zz1
bmw 525i 1988
Jag ville inte höra era åsikter om vad ni tycker. utan om ni hade nå tips...
Jag har tips på en firma som är dyr men gör ett jävla bra jobb och sen känner jag till några som gör det i garaget för en billig peng, dock så är det ett bortfall på 5 av 10 block. Tyvärr så passar inget av mina tips under dina krav.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Mr_Olsson. Ofta är priset och kvaliteten lika avgörande.

Om vi tar din bil som exempel, en 740 -92. Inte den billigaste bilen att äga, men inte heller den bästa, om du ursäktar. Men du kanske tycker det är den perfekta kompromissen? Alltså passar den dig bra.

På samma sätt är det när man köper tjänster, det blir alltid en kompromiss mellan pris och kvalitet.

Men det är kanske bättre att fråga efter prisvärd istället för billigt om man samtidigt vill ha kvalitet.
r3
41
r3zz1
bmw 525i 1988
Om dina tips inte passar mina krav behöver du ju inte skriva det ?
Och vem fan planar en topp i garaget ? :S behövs ju rätt maskiner o grejer till det. vem som helst har ju inte direkt sånt ståendes i garaget.

Eh skitsamma ni verkar bara ha massa kritik mot billigt o bra!
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Länk
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är ju en tämligen enkel o snabb bearbetningsoperation. Så om du känner någon som jobbar på en mekanisk verkstad för legobearbetning eller så, kan det ju vara värt att fråga. Har för mig jag tog nån hundring för en sådan grej då jag jobbade på en sådan verkstad.
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Det är väl en definitionfråga om vad som är billig/bra, Dom som renoverade min topp plockade isär den 24v provtryckte bytte ventiltätningar och planade 0.10 för 1600kr tycker man de är dyrt.....

Är du snål lämnar du iväg toppen till en firma som mäter om den är skev och sen utgår du från det, personligen så ska alltid toppen kontrolleras och planas om man lyft den.
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
btw så vet jag flera som har fräs hemma i garaget så inte är de väl nån ovanlig syn.
Is
468
Ismo
735iA -87
Bara för att det är billigt behöver det inte vara dåligt, och dyrt är inte alltid bäst.

För en påse fikabröd fick jag min volvo 531 topp planslipad och portad genom en skola, i nästa lokal fick jag ventilerna slipade, monterade och toppen monterad i bilen... men det var dyrare, fick en sambo på köpet.
Klart alla vill göra en bra affär och inte betala överpris.

Men att i första meningen prata om bra och seriöst och i nästa om en billig peng rimmar illa för mig.

Har man inte egna kontakter så blir det troligast inte bra om det ska vara billigt.

Vill du ha det billigt så ta en långhyvel med lämpligt slippappers tills du tror det duger, annar är det nog bäst att uppsöka en firma som gör ett riktigt jobb.

Allt är såklart en prisfråga, kanske man inte vill lägga ut för mycket pengar på en gammal bil. Kanske det då istället är läge att byta bil till en annan billigt bil?

Greller : Förstår helt klart vad du menar, och beträffande min egen bil är den ett självklart val. Jag går till och från jobbet, och till det mesta annat i vardagen, så använder bara bilen till att åka och handla eller besöka vänner på avstånd. Då kan jag inte åka bättre än i en E32 för pengen. Med dom mil jag gör på ett år spelar kostnaden för underhåll och att hålla bilen fräsch inte någon större roll, den är ändå avsevärt lägre än att amortera på en ny bil.

Mycket offtopic...
r3
41
r3zz1
bmw 525i 1988
jag har redan planat skiten och fick det lite billigare än va det kostar , pröjsa 700 för toppen,
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Ismo, kan du utveckla det där med sambo?

Vore bra att veta när man ngn gång ska plana toppen, så man inte åker dit för bigami ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.