|
|
|
|---|---|
|
Postade detta fel så jag gör ett nytt försök här. Hej, Mitt första inlägg här. Hoppas att någon kan och har tid att svara. Ska plocka ur min stereo/navigator (stora paketet). Enligt uppgift ska det vara enkelt, lossa de två skruvarna och dra ur den. Min sitter låst med en aluminium bygel som i sin tur ha samma infästning som luftmunstycket. Förvisso bara två skruvar men bygeln är innanför luftmunstyckets "fäst öron". Min slutsats är att lufmunstycket måste bort innan jag kan rycka ur stereon. Någon som vet hur det görs, eller har någon annan ide om hur detta kan lösas smidigt? Tänkte bifoga en bild, men det verkar inte vara möjligt. | |
|
Du ska skruva bort de två skruvarna du beskriver och sen så ska du ut med ventilationen ovanför, de sitter så in i h***ete. Ca 2cm in från vardera sida på undersidan av gallren så är det snäppfästen som är riktigt jobbiga att komma åt, det kräver en hel del pill och var inte rädd att ta i. |
|
|
Tusen tack för svaret, har kliat mig en del i huvet över detta och man vill ju inte dra sönder något. Vad kan man använda för att komma åt "snäppfästena" och kommer man åt dem mellan ramen och instrumentbrädan eller måste man pilla genom "gallret" |
|
| Lyckades efter lite krångel få ut den. | |
|
Tja! Jag håller på att bli tokig! Jag får inte ut navi ur bilen. Det är en 16:9 navi i 02:a e46. Det är lös i överkant men sitter som fast i underkant. Hur gör man för att få lös den? Pratade med dom på BMW och dom sa att man skall ta lös ramen runt skärmen men den får jag inte lös och jag har verkligen försökt. Jag har sökt och läst att trådar jag kommit över men jag fattar ändå inte. Hjälp mig innan jag gör sönder något. Mvh Jonny |
|
|
Koooom igen nu! Nån har ju tagit lös naven och vet vad jag gör fel! :D |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
släng upp frågan på dynavin tråden, några där ha bytt från original navi tilll dynavin. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.