|
|
|
|---|---|
|
Hej, Lämnade in för byta av länkarmsbussningar och bad om att de skulle kolla övriga bussningar & styrleder. Jag tom påtalade att intre styrled VF var suspekt men osäker då länkarm glappade rejält i bussningar. Verkstad tyckte att allt var ok och jag gjorde då 4-hjulsinställning. Vibrationerna är dock kvar och ser nu tydligt att att inre styrled är rejält glapp. Det verkar inte så vanligt på E46 med glapp i inre styrled. Ett tips till er alla är att underhålla länkarm/bussningar. Jag har nog kört med kassa bussningar för länge... En ny styrväxel kostar över 10' (12'? )men begagnad bara! 2-6' vilket gör valet enkelt. Slutligen... - Frågan till er är om ngn vet hur svårt det är att byta styrväxel mvh Lars | |
| Har du lite mekar vana, så är det inga problem. | |
|
Hej, Det verkar gå att byta bara "styrstagen" Länk Länk Men det lät på BMW som att de byter hela styrväxeln. 11700:- kronor kostar den:( Begagnad har jag otur att min styrväxeln bara fanns 9809--9904 (Heter ZF 32131097315) och kostar då runt 5-6000. Tycker det känns lite gammalt. Hade hoppas på ngn nyare för ca 3' därför tittar jag nu på alternativ tex att bara byta styrstag. Jag får kolla med BMW:=) mvh Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.