|
|
|
|---|---|
|
Hej växelväljaren på instrumentpanelenpå min 525 IA -91 är helt död har fan kollat allt möjlig hittar inte felet är det någon som har varit med om samma problem vore tacksam om någon kunde hjälpa mig | |
| Vad för problem har du; lyser den inte alls eller reagerar den inte när du lägger i växlarna? | |
| Den lyser inte alls | |
|
Då är det högst troligt att glödlampan för detta på instrumenthuset är trasig. Ta ur instrumenthuset och byt glödlampan. Hjälp finns på Länk Du behöver troligtvis inte ta bort ratten. Prova först med ratten kvar. |
|
| har provat att byta lampa men det blev inge skillnad men tack ändå | |
| Du måste byta hela instumentpanelen,tyvärr.Har samma problem och frågade vad det kunde vara och fick svar att det sitter i panelen.Bara att byta. | |
vedan |
det är lika på min, men jag slog till uppe på instrumentpanelen och sen lyste den igen. Nu har den slocknat igen.. är nog bara en kallödning kanske så prova att kolla lödningar och löd om där det behövs dyrt men ball |
| de lustiga är då man trycker in höger knapp på instrumentpanelen och vrider på tändningen utan att starta bilen så får man ju upp en massa siffror och sedan gör den en kontroll på på allt som finns på instrumentpanelen då lyser växelväljaren men inte sedan | |
|
Kolla upp växelväljaren + ev. knappen till körprogrammen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.