|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Nu har jag varit och drömt om en m3:a e46 länge men nu har jag hittat något jag är riktigt sugen på! Så jag vill gärna höra vad ni tycker. Säljes av en MRF handlare med TSG garanti (drivlina etc.), spec: BMW M3 Coupé Svensksåld 2003 Mätarställning: 7200 mil Färg: Silver Metallic Karosseri: Sportkupé Info: Sekventiell växellåda, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Backvarnare, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare med minne, Elstol passagerare fram, Eltaklucka, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Lm-fälgar 18 tum, Motorvärmare, Multifunktionsratt, Navigator (GPS), Servostyrning, Sidoairbag, Skinnklädsel, Sportstolar, Stolvärme fram, Svensksåld, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, SMG 2 Låda, Motorvärmare, Nyservad. Pris: 245' Det tråkiga: Lite kantstötta fälgar, lite stenskott i ruta och på huven samt en reva i skinnet i baksätet och har besiktningen framför sig. Annars fint skick tycker jag. Lädret tänkte jag kan man kanske hitta någon affär som arbetar med läder och be de lappa ihop det? Andra grejen jag oroar mig för är försäkring, kikade på aktsam och de erbjuder för 12 400 om året, men läser man det kursiva under "maskin" på försäkringen står det "* Bilen får vara högst 8 år gammal och körd högst 10 000 mil." Så försäkringen kommer inte täcka det om ett halvår alltså? Näst billigaste försäkring efter denna landade på 20'+... :( Tips på annan försäkring? Bilen tänkte jag köra nu slutet mot sommaren sen vinterförvara i garage till våren :) Tack på förhand! | |
| Är det den på Ra-motor i Uppsala? | |
| Yes! | |
| kollat BMW orginalförsäkring? | |
|
@Peder Japp, 19600/år... :( |
|
|
Cadaver: Villkoren du nämner för maskingarantin är till 99% samma hos alla bolag... Jag har jämfört alla möjliga bolag men Aktsam har alltid varit billigast! Alla prestandabilar som kommit upp lite till åren ÄR ju tickande bomber...just därför borde priserna va lite lägre, rasar motorn tex så blir det DYRT! Hur lång är garantin som handlaren skickar med då? För den täcker väl motor/drivlina? Nya originalfälgar finns att köpa på Blocket med jämna mellanrum, speciellt 18 tummarna om du nöjer dig med dem, 5-15000 kr beroende på däck mm. Mvh Peter |
|
|
Peddan: Om jag inte har fel så är den nog 3 månader, precis det sista nu innan vintern. :) Vad tycks om bilen/priset? Hälsn. C |
|
|
Den verkar fin, en del här skulle säkert kalla den för en 2004 oxå då den är uttagen i sep 2003:-) Den förra ägaren Klas har ju haft bilen i 5 år och det är bra! Många av M-bilarna har ägts av flera pizzabagare korta tider och det gör dem svårsålda. Tror det smurfblå skinnet gör bilen något mindre attraktiv men gillar man färgen själv så gör det ju inget, dessutom kanske man kan få den till lite bättre pris då oxå. Mvh Peter |
|
| Enligt realOEM så är bilen tillverkad i Juli -03 och bör alltså vara av modellår 2003 och inget annat. | |
|
Vad är REALOEM?! Enligt transportstyrelsen så är den tillverkad aug 2003 iallafall. Mvh Peter |
|
|
e den tillverkad aug 2003 så är det en 2003:a hade bilen varit tillverkad sep 2003 hade det varit modellår 2004 |
|
|
Ja det är egentligen trams, nåt som bilhandlarna hittat på för o få bilen att verka nyare... tex på mårtensons i Hörby var jag med om att en Golf R32 uttagen Juli 07 annonserades som en 08. OCH bilhandlaren blev bara förbannad när jag påpekade detta... Nej det bästa hade vart om bilen var just den årsmodellen som den var tillverkad-PUNKT SLUT! Förlåt Cadaver men nu är del lite Offtopic.... Mvh Peter |
|
|
O.T. peddan: Länk |
|
| Tack för tipsen, jag slog till, ska hämta upp den imorgon :) | |
|
peddan: olika bilmärken har olika brytpunkter för sina modellår så det är fullt möjligt att Golfen var av modellår 2008. När bilen är uttagen spelar ingen roll för modellåret utan det är när den är tillverkad som är intressant. BMW's nya modellår börjar i princip alltid 1 sep varje år. Grattis till bilen! ___ //Ulf |
|
|
...medans VW varierar mellan modeller och märken för att krångla till det. En Juli -07 kan mycket väl en -08 med VWs sätt att se det. ------- //Lövet |
|
|
Cadaver: Man får gratulera till bilen, M3 E46 är en underbar bil och maskin :) Kör lugnt! |
|
|
@Phoenix Tackar, det blir definitivt lugn körning i början, vill lära känna bilen ordentligt :) En undring angående lädervård, den har laguna sec/blå skinn, vad är det bäst att rengöra och behandla med? Är det original BMW produkter eller finns det någon annan bättre/billigare men lika bra? //C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.