AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
932

Ryck i ratten

Di
7
DiPaolo
BMW 320CI FACELIFT -03
Hejsan Kära bmw ägare :).

Jag har nyligen blivit medlem här och hoppas att jag kan få den bästa möjliga hjälpen. Det finns säkert flera trådar just om detta problem men jag startar en ny tråd.

För några dagar sen så började jag märka att ratten vibrerade lite lätt mellan hastigheten 40 till 60 km. Det är inga problem alltså när jag kör på motorvägen i hög hastighet. Ibland händer det också att ratten dras lite till höger när jag bromsar.

Jag är inte så duktig på detta men själv tror jag att bromsarna tar ojämt eller helt enkelt börjar ta slut.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Vibrerar det även när du inte bromsar?
Korrekt balanserade däck på fälgar som inte är orunda eller skeva är viktigt innan man kan börja skylla på bilen.

Det drar gärna åt ena eller andra sidan om man bromsar på lutande väg eller har ena sidan nere i spår i vägen.

Du kan ju enkelt kolla hur mycket bromsbelägg som finns kvar.
Di
7
DiPaolo
BMW 320CI FACELIFT -03
Hej Marin.

Mellan 40 till 60 km/h så vibrerar ratten lite lätt. Det är inte alltid att ratten rycker åt höger när jag bromsar. Lite små tråkigt att problemet helt plötsligt har inträffat.

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Hur ser skivorna ut då? Kolla först det och att det finns belägg kvar sen kan du göra en hårdare inbromsning (ej tvärnit) från 120 eller så och se om det blir bättre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.