|
|
|
|---|---|
|
Tja! Min styrservo började tjuta i vintras då det var så förbannat kallt. Men så har den börjat durra lite i ratten. Kollade nivån och den var för låg. Och så stack jag i fingret och oljan luktade bränt och var nästan svart. Kollade på locket och det säger "ATF Only!" Drar till macken och handlar ATF. Väl hemma så tog jag en handpump och pumpade ur allt i behållaren. Fyllde på med ny fräsch. Vispade runt lite och tömde ur det med. Då ser jag att det verkar ha blandats med CHF? Det var alltså två olika oljor i behållaren som jag tömde över till. En röd som var atf och en genomskinlig med skitig svart ton. Och att det inte blandade sig. Det skar sig som sur sås typ lacknafta & vatten. Eftersom jag inte dränerade hela systemet utan bara behållaren så är det ju rester kvar av CHF i. Min tanke var att byta olja ett par tre fyra gånger under en vecka och på så vis få ur all dålig olja. Men det var ju med tanken att det skulle vara ATF i från början. Då är frågan. Har jag fördärrvat skiten? Jag ska åka 30 mil i morgon söndag. Törs man det? Eller vad kan hända? Går det att göra som jag tänkte att byta 3-4 gånger. Eller MÅSTE jag dränera hela systemet på en gång? MYCKET tacksam för hjälp! Mvh// Leonid BMW-320I E36, M50 B20 | |
|
Jag skulle råda dig att dränera och skölja ur systemet med den olja du väljer (CHF är att föredra) att fylla på med sedan, och att göra detta så fort du kan! Problemet är att ATF och CHF inte lirar ihop! Resultatet blir i värsta fall (oftast) att packningar börja läcka i styrväxeln och då är det inget kul....byte av styrväxel kostar minst 10 Kkr om du skall ha nya prylar! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.