|
|
|
|---|---|
| Hörde ett miss ljud i från motor rummet , kvittrande lite tjutande vet inte riktigt vad det kan vara , har aldrig hört det förut men sen när motorn blev varm försvann det , bmw 328ia 1995 | |
|
Det låter som vattenpumpen. Min gnisslade i takt med varvtalet och ljudet försvann när den blev varm. |
|
|
ok kanske det då kanske , nu ska den in på verkstaden för service nästa vecka be dom kolla på det . vad händer i fall den pajar helt ?? Bytte du din fort eller ?? |
|
| Var ute och körde en sväng nu precis motorn hade hunnit blivit kall och samma ljud igen ökade med varvtalet när man gasade som du sa ,, frågan är nu vågar man köra vad händer i fall den pajar ska till farsan i morgon ca 7-10mil enkel men vågar inte riskera i fall det kan bli problem ,,, vad tror ni ?? | |
|
när jag köpte min bil lät de inget alls. körde hem den 80 mil utan problem. dagen efter lät de lite i typ 1 minut sen när jag skulle tävla lite så va jag upp i 5k rpm en gång sen var det gonatt med den. så de är alltid en risk. BMW ownz |
|
| ok så det låter som en dum ide då att riskera .... vill ju inte behöva ringa bärgare ... | |
| Pratade med farsan han frågade i fall den läkte ,, och det gör den inte det är fullt med kylarvätska då borde det inte vara några större problem sa han ,, | |
|
min läckte inte heller BMW ownz |
|
|
ok och du blev stående och fick ringa bärgare pga att den pajade ?? eller vad hände ?? men som du skrev tävla lite kanske är lite skillnad i fall man gör det nu förstår jag också att riken finns ju alltid i fall man har otur . |
|
|
kylaren toksprutade ut allt vatten. någon ventil som släppte trycket. dock inte på grund av någon skada i toppen som de såg ut senare. tempen va längst till höger :S fyllde vatten sen körde jag hem 2 mil typ. fick stanna 3 gånger och vänta 20-30 min varje gång så den fick svalna av. BMW ownz |
|
| ok ..... men nu har jag inte haft någon temp problem i alla fall ... man får väll ta med sig en flaska vatten i fall då :) | |
|
de va när pumpen gick åt pipan. blev het på 3 sec. BMW ownz |
|
| ok ... får hålla tummarna att den håller fram och tillbaka till farsan :) | |
| tuvham : hur länge körde du innan ditt vattenpumps byte ?? | |
|
Jag körde ganska länge, kanske 3-6 månader, men jag kör bara kortare sträckor för det mesta, max 2 mil åt gången (bor i stan). Min pump läckte inte heller. Den håller nog för din resa skulle jag tro. Håll koll på tempen bara. |
|
| tack ska göra det... | |
|
hur gick det nu då? BMW ownz |
|
| Just nu är bilen på verkstad för en service dom skulle kolla vatten pumpen ,, men det kan även vara ljud i från någon rem trodde han på verkstaden så fär se ska dit i morgon se i fall han är färdig med den . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.