AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.630

AC Schnitzer 18" högglanspolerade

Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Har för mig att dessa satt orginal på tidiga ?S2? som kom med turbo för e39.
Högglanspolerade eller vad det nu heter. Framdäcken körd ca 200mil, bak är dom slut. Fälgarna är runda och har klarat sig från trottoarer....
Frågan är vad de kan tänkas vara värda?
Är de inte värda nått så kanske de åker på min 530d e39.... Frugan kör den.....
Länk
Länk
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
8,5" fram och 10" bak.
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Ingen med någon prisidè?

Har ett bud på 6000kr vilket är svårt att ta ställning till. De ska vara hyfsat unika.... Men de ligger ju bara och tar plats nu. Kanske jag ska vara nöjd med 6000kr?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja, budet måste du ju själv ta ställning till...
En pryl är ju inte värd mer än det någon just då vill betala.

Mvh Janne.
Jag hade inte släppt dem för 6k iaf, runt 10k skulle jag säga
Länk -> Jämförspris

Säger som BoMoW, 10k är ett bra riktpris då dina är högglanspolerade med däck samt ser ut att vara i bra skick.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

518i_e28_racing:
Däcken bak säger han i klartext "är slut", det innebär att köparen har en direkt kostnad för 2 nya däck som ska passa på 10'' breda fälgar(förmodar att dom är 17'' höga) vilket också inte är helt gratis(om nu någon verkligen trodde detta)..

Men visst ska han ta så mycket som det går att få ut, men som sagt värdet är just nu vad en köpare är beredd att slanta s.a.s.
Och går det inte att få ut mer än 6' idag så går det ju inte..

Men att fråga här kan ju innebära att någon sugen får upp ögonen för dessa fälgar och därmed ökad chans till en bättre affär :)

Mvh Janne.
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
518i_e28_racing: Är inte samma typ av fälgar, dessa är väl de mest vanliga.

Janne T: Du som har en e32 Länk
Hittade gamla kort (ej digitala) som jag tog kort på.... Dessa fälgar gjorde sig helt klart bäst på 735:an tycker jag. Intresserad? ;)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Rattmeister:
He,he...
Nee, jag har just nu på "liknande" 17' fälgar 8' fram och 9' bak med ordentliga sulor på, men visst satt dom som du har som en smäck på E32:an, helt klart snygga fälgar på en gammal "klassiker" :)

Mvh Janne.

Janne T: De jag länkade till saknade däck helt och senast jag kollade kostade fyra däck mer än två däck men matematik har aldrig varit min starka sida. :)

Rattmeister: Förutom en liten annorlunda fälgkant och bredd så är väl skillnaden minimal, det är inte som att göra jämförelse mellan split och icke split.

Hursomhelst så tror jag att 10k med eventuell prutmån är värdet på de.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.