AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.678

20 tums fälgar monterad på e31

Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Ja, då var årets bilprojekt klart, många, många månader för sent....

Bilen har nu 20" MRR GT1 (Hypersilver) staggered (8,5"/10") skodda med 245/30-20 samt 275/30-20. Passade även på att byta skivor och klossar runt om (borrade/slitsade).

Tyvärr så beställde jag först 245/35-20 däck till fram. Hade 3 st referenser från div större forum om att dessa skulle passa, dock inte för mig. Blev liksom snopen när inte hjulet gick att snurra..... Tog i fjäderbenstallriken :(. Troligen har de eftermarknads prylar monterat, Bilstein el dyl.
Har själv EDC vilket kanske även har längre fjädrar mot "orginal"??? Bara ett tips för er som ev funderar på 20" till e31:an.

Länk
Länk
Länk

Blev i mitt tycke perfekt. Hade först en liten känsla om att det skulle bli för stort.... Nästa års projekt blir en liten sänkning fram för att matcha skärmkanten samt byte av div bussningar och stag...

Gräsmattan ska klippas imorron :)
min första tnke var att 20tum är alldelles för stort på en e31 men det ser ju riktigt snyggt ut :d bra jobbat
Visa användare
277
agw
BMW X6 40d
BMW X1

Hur känns det att åka på hjulen? Visst är det vansinnigt snyggt men fungerar det? Funderar själv på att gå ner från 18 till 17 våren som kommer.

/AGW
Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Tummen upp!

Fast nya centrumkåpor där det står "BMW" kanske ;-)

Svekke
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Snyggt!

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Nja inte riktigt i min smak men se till att missa alla pott hål samt kanter på våra fina vägar i sverige.
/Per
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Kan ge dig ett tipps eftersom du vill köra 20 tum och det är att förstärka plåten där de övre stötdämparfästena bak fästs, måna som kör med de större fälgdimentionerna har råkat ut för att stötdämparen går rätt igenom karossen.
/Per
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Ang "stötighet" så tycker jag inte att det blev nån större skillnad mot 18 tummarna. Sen kör jag inte på sämre vägar som grusvägar etc, om jag nu inte är tvingad. Tar en av "åretrunt" bilarna då. Fickparkering är också en sak jag inte gör med denna bil. För stor risk.
Potthål blir nog ingen höjdare....
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Ja det var inte fickparkering som menades utan asfaltskarvar som dom ibland är dåliga på att märka ut, har själv råkat ut för detta på ett par 19 och det var ingen fager syn.
/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.