|
|
|
|---|---|
|
318i -94 Var orkeslös vid gaspådrag, sen blev den liknande en motor som bara går på 3 cylindrar. Tittade under huven och lyssnade och den "skakade" lite emellanåt och hade väldigt låg och dålig tomgång. Sen efter att jag stannat startade den inte igen mer än 1-2 sekunder för att sedan dö och inte ha tomgång till att dra runt! NÅGRA TIPS, har bilen vid en vägkant i stan och vill verkligen få igång han! Ska jag börja med stift, tändkablar, vad???? MVH | |
|
Låter som bränslepumpen som lagt av. Alternativt någon lägesgivare till kam- eller vevaxel. Vet inte exakt hur det ser ut på den motorn. Men bränsleförlust p.g.a. pumphaveri får nog vara hetaste tipset vad det låter på symptomen. |
|
|
Hmm...okej, låter som "lämna-in-på-verkstad-problem" :( Men stift och tänddelar är alltså inga heta potatisar? Mvh |
|
| Nej, inte om problemen kommer så plötsligt. Om du lyssnar under bilen eller i skuffen bör bränslepumpen surra ett par sekunder om någon samtidigt vrider på tändningen. Om inte kan den ha gett upp. Tror du hittar täcklocket i golvet ovanför pumpen under mattan i bagageutrymmet. Om du tar bort det och knackar lite på pumpen kan den i bästa fall hoppa igång så du kommer hem. | |
| Om det inte är så att du precis är nere på ca 15 lit bensin kvar. Sitter vanligen en jetstrålepump som matar över bränsle till den tankhalva som pumpen sitter i. Detta för att du har en tunnel för kardanaxeln som gör att du får två pottor som lägsta punkt och det brukar vara vid ca 15 lit. den pumpen måste agera. I så fall får du pytsa i lite mer bensin. | |
|
Uppskattar det till 10 liter kvar i tanken nu ca. Men enbart så då den var nere på "tom" när jag köpte den och körde med den så en mil ca. Men kan det hjälpa att kasta på lite bensin är detta ju bara pinsamt. Annars får jag testa pumpen så den går, vet hur den ska låta då jag hade problem med den på min förra Saab 9000. Tack för snabba svar!!! ska iväg senare ikväll och se om han startar så jag får hem bilen inatt! :) Mvh |
|
| jag får tacka Anders-72 för hjälpen fram till en lyckad kväll och en rullande bil igen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.