|
|
|
|---|---|
|
Ska byta bil nu, kan inte riktigt bestämma mig.E36 320,323 eller E39 520,523. objekten jag kikat på ligger runt 25/30k | |
Ekin |
beror på vad du vill ha. 5-serien är nog mycket mera bil hela vägen. 3-serien har däremot högre busfaktor:) |
|
exakt, 316 fick ny ägare för några timmar sedan. Är 3 serien mycket snålare än 5? dem har juh några kilo till att släpa på.. Någon som kan säga hur en 320/323 känns jämfört med 520/523/528? Kanske skall jag ställa frågan i 5 serie rummet :P. Är lite orolig att e39 skall kännas pansarvagn la volvo 3 serie känns så smidig och rapp. |
|
|
Jag hade tagit en E36 om budgeten låg på 25-30 pix Boldly goes where no BMW has gone before |
|
|
Du får en bra 325/328 för runt 25-30... Varför inte unna dig lite motor, skilllnaden i bränsle och försäkring mot en 323 lär väl inte vara alltför hög? Däremot får man väl hålla en slant för underhåll, har bytt vindruta på min 328, är på gång med bussningar och sänksats mm... Men om man tittar på vad man får för 20-30k på blocket så åker man ju hellre e36 6:à än en corolla som gått 30000 mil, för att inte tala om alla skabbFordar som det verkar finnas obegränsade mängder av också :) Det finns som sagt mer ekonomiska bilar... Men det ska ju vara kul att köra också. |
|
Njuren |
Håller med Jasko - E36 är en perfekt allroundare med 32% komfort och 68% sport, ska du pendla motorväg så hade jag satsat på en E39 som enligt mig är en världens bästa biar l! :) |
|
Vad ska du ha bilen till? Tänker mest på har du familj eller ska du och polare flänga runt i den? 3 serien är mer sportig som skrivis ovan. 5 serien är enligt mig en mer köra långt, glida runt och en mer familjebil i, men samtidigt bra drag endå. Soppa förbrukningen är ingen nämnvärd skillnad. Tycker du om att leka kurviga vägar = 3 serien. Glida med familjen och något bus enbart ibland = 5 serien. |
|
|
Jag åker nästan alltid själv, sällan full bil. Jag kör runt 10 mil ToR jobb sedan någon mil i jobb,85% landsväg. Vad jag förstått så går dom 6orna hyfsat billigt. Tycker att utbudet verkar något bättre om man tittar på e39 |
|
|
Kan nog stämma bra. Säkert något billigare också. Lycka till Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Har du familj tycker jag du ska sikta på 5 serien. Annars 3 serien ;) | |
| Imorgon klockan 07.15 tar jag färjan över till "Sverige" Ska kolla på några 523 :)) wish me luck! | |
| Valet mellan E36 och E39 borde inte vara så svår, E39. E39:an är en modernare masking än E36. | |
| Det blev en 523 -98 fick gå upp i slant men fifan va värt det var!!! | |
Ekin |
Grattis till en härlig bil! |
| Tack så mycket :) | |
|
Kan bara gratulera jag också. Hade en -97 E39 523i sedan för några år sedan. En underbar bil, troligen den bästa jag någonsin haft. Inte den snabbaste kanske men det kompenseras av bekvämligheten. Behöver jag en andrabil någon gång så blir det en E39! Två nackdelar kan jag komma på: Antispinnen är ****** irriterande på vintern när man ska göra omkörningar i snömodd, och man får inte in en golfbag i bagaget utan att plocka ur drivern... |
|
|
Jag får då in golfbagen inkl driver i min e36 325! :) Men till tråden! Grattis till bilen! Glidarbil = 5 serie Busbil/lekbil = 3 Serie |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.