AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
510

Körde 730i manuell

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Var ute idag och körde en 730i -88 med manuell växellåda. Det var faktiskt fint med manuell, har aldrig kört det i en 7-serie förut. Ganska imponerande, stack på bra också. Skulle vara fint att ha en sådan samtidigt med 750:in. Den gick snålt tycker jag. Vad tycker ni andra om manuell 730i? Har någon kört det förut?

//Schnitzer
Så länge det kommer att gå o köpa en bil med manuell kommer jag alltid att köpa en! Även om det skulle vara en E65:a!
Komfort, visst men hur kul i längden? =)

/Manray/
st
88
stene
530i 88a (e34)
Javisst jag har en manuell. V8a med manuell låda e helt underbart. Det e sällan jag behöver växla, jag menar det finns ett sånt jävla vrid i 8an så att starta på 3an e inga problem tex :-). Ärligt talat om min bil inte hade manuell låda så hade jag aldrig köpt den. Känns bättre att jag kan påverka bränsleförbrukningen oxå (väldigt väldigt lite) Nackdelen e rusningstrafik :-(
sw
460
swe-boy
420D -15
Min 735 schnitzer är manuell..helt underbar och hade aldrig ens ringt på den om den vart automat.

Schnitzer 300hk/0.00bar
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Älskar min automat där jag kan sitta med min läsk och hamburgare under tiden jag kör men om jag hade haft en sportbil skulle där förmodligen ha varit växel så man kan påverka körningen mer.
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Eftersom jag bor i Stockholm så funderar jag inte en sekund på att skaffa en bil med manuell låda p.g.a alla köer så fort man ska någonstans.
Jag tycker iallafall att en bil som 7 serien, MB S osv ska ha automat.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, jag håller med om att det ska vara automat i en 7-serie. Det var ändå roligt att prova på en manuellväxlad E32. Har nästan bara sett automater i dem.

//Schnitzer
sw
460
swe-boy
420D -15
jag vill påverka min körning själv..inte bara gasa å sitta å grina=)

Men den dagen jag köper nyare 7 serie såblir det nog Aut..

Schnitzer 300hk/0.00bar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.