AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.310

Byta bakruta i cabben på en Z3

la
5
laben
Z3-97
jag undrar om det är någon som har bytt ruta, är det svårt att byta? och var köper man en sån ?

Har nyligen köpt min Z3 - 97 och det här forumet är verkligen bra för en som behöver ideer och inköpsställen.

mvh laben

Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Länk
la
5
laben
Z3-97
Tack för hjälpen, jag provar nog på att byta, min ser förfärlig ut.

mvh Laben

Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
laben
det beror på hur förfärlig rutan är eller om du absolut vill ha en ny.
Är rutan hel men bara matt och smutsig, kan du göra underverk med att putsa rutan gärna med autosol eller rubbing, och vänta med ett byte om rutan går sönder, den kan spricka där den vikes.
mvh Uffe/bildock
la
5
laben
Z3-97
det är så att när cabben fälls ner så går den ena bågen ner mot rutan och där är det en hel del små repor över hela rutan tvärs över. Jag vet inte vad den förra ägarn har gjort för att det kan bli så repigt. har ni samma problem ?

Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Laben
ajajaj, det låter inte skojigt, jag trodde du fått små ytliga repor med nedsmutsning av allmänt användande. Nej själv är min ruta väldigt fin, putsar den varje vår, men jag är väldigt aktsam och lägger en frottéhandduk mellan där rutan vikes, sedan åker jag bara i vackert väder med påföljd att taket endast åker upp vid en överraskande regngskur. Dina repor kan också vara utav isskrapa på vintern, men prova gärna lite polering den kanske blir så hyfsad så du kan vänta med byte några säsonger för uppochner fällning sliter nog mycket på rutan så ett tips kan vara att du använder den tills den går sönder, för det gör den så småningom
mvh Uffe/bildock
la
5
laben
Z3-97
tack för tipsen skall prova med autosol.
mvh Laben

Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Kör med en polermaskin o Autosol annars får du hand jaga tills du är helslut.
Det går att köra med autosol o polermaskin på plastglasen på lyktorna också, gör underverk!.

/PG
la
5
laben
Z3-97
tackar det skall jag testa

/ laben
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.