|
|
|
|---|---|
|
Upplever ett skramlande eller rasslande oljud på min 330iA Touring när jag rullar / motorbromsar runt 1000-1100 varv. Oljudet kommer bakifrån (ljuddämparen??), hörs bara när man har öppna rutor och t.ex kör utmed ett staket så ljudet studsar tillbaka. Eller med öppen bagagelucka. Alltså INGET i kupén annars. Det finns ju ett spjäll i högra avgaspipan, kan det vara något med den? Är det någon som känner igen detta? Förövrigt går bilen helt perfekt och låter som den skall. | |
|
När jag var o provkörde en 335-07 på Bmw i Lund så sa försäljaren där att de kunde skramla från avgasröret...det vart tydligen nån barnsjukdom..:-( Och att det bara va så liksom...hm.... så det är nog ingen allvarligt fel du har men ack så irriterande kan jag tro:-) Mvh Peter |
|
| Ehm... min E91 335:a gör inget sådant ljud. Så ska det inte vara... | |
|
Köp aldrig sådana ursäkter "så ska det vara". En bil ska absolut inte ha några som helst oljud vare sig som splitter ny eller som gammal om alla delar är i rätt skick. Kolla så det inte är upphängningen som gått sönder. Inte speciellt troligt med tanke på 4 år gammal bil men ändå värt en koll. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Kan det vara någon av värmeskydden som som sitter löst. Lossnar en eller 2 av skruvarna ligger det väldigt nära blåset/dämparen. |
|
|
Skall kolla värmeskydden, tack Kikade in i högra avgasröret och ser att spjället där alltid verkar vara öppet. När stängs det och vad är det till för? |
|
| Har inga oljud från avasystemet på min 335a men på min 330d -07 jag hade förut så lät det. Har för mig att det va slutrören. För det kunde låta när den stog still men slutade när man la foten imot dom. Är inte helt 100 men har för mig det var så. | |
|
Hej Grandy, Lyfter gammal tråd för jag har precis samma oljud på min 320 cab 08 sedan ett par veckor tillbaka som du beskriver och jag undrar vad du gjorde till sist för att bli av med ljudet dvs löste det sig? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.